معیارهای گزینش در انتخاب وزیر (قابل توجه دولت، مدیران، مسئولین و همگان)

سوالات و شبهات

شبهه‌ی بسیط‌ تری که ما نمی دانیم به عنوان مدافعین نظام پاسخ مناسبی به آن دهیم موضوع آقازاده ها و مفسدین اقتصادی است که یک‌بار برای همیشه حل شود مردم سئوال می کنند و دشمن شایعه پخش می کند که نظام را تخریب کند مردم پاسخ روشن می خواهند دنیایی از شایعه در باره اموال و تملاک و دارایی هایی بزرگان نظام مطرح می کنند با سند و مدرک در جلسات خانوادگی در محافل در مترو اتوبوس و ..... نظام اسلامی اگر مبتلای به این آفات شود ریشه‌های آن در خطر است مصونیت آقا زاده‌ها، وام های میلیاردی و تجارت‌های چنان و در انحصار این و آن و مافیای شکر و کامپیوتر و ... مافیای دارو و صد ها مافیای دیگر! قوه قضائیه مرتب قول به افشای این موارد می کند ولی خبری نیست! [اگر] روشن کنند این موضوعات را به خدا به نفع نظام است این شبهات از دارایی ها و املاک و منقولات و ...، از بزرگان ما برطرف شود و این‌ که فلان آقا زاده در انتخابات فلان کرده و... والان در مصونیت کامل هستند ولی من جزو، اگر کوچک‌ترین خطایی کنم کارم با بند و زندان و .... فلان است! این بزرگ‌ترین شبهات مردم است که به نظر من باید روشن و واضح به مردم جواب داده شود نظام مهم تر از افراد است مردم این را از مسولین می خواهند و دشمن هم با همین‌ها شایعه می سازد.
اگر علت اصلی ختم نبوت بلوغ فکری بشر بود و آنها می توانستند با بلوغ فکری خود دینشان را حفظ کنند دیگر چه نیازی به تعیین جانشین(حضرت علی) از طرف خدا بود؟ اگر بشر به بلوغ فکری رسیده بود پس چرا انتخاب ابوبکر به خلافت را که به شورا بود مذمت می کنید؟
عقیب نشینی وقیحانه‌ یا «فرار رو به فردا» با تاکتیک بازگشت به مسئله انتخابات، نخبه قلمداد نمودن خود، حداکثر و مردم خواندن خود و تقسیم مجدد تقصیرات