س 263 - اندرزهایی از اندرزنامه اردشیر هست یا سخنان انوشیروان یا اوستا و افلاطون و... که بسیارنزدیک و بعضی مواقع همان سخنان نهج البلاغه و قرآن‌اند؟ آیا مسلمانان این‌ها را به نام امامان خود تحریف و جعل کرده‌اند؟

سوالات و شبهات

س 471- در سوره ی مریم آیات ۲۱ و قبل و بعدش حرف از بارداری مریم هست که جوانی از جانب خدا به ایشون نازل میشه و اونو بشارت میده به بارداری. توی ترجمه‌ی فارسی آیات نوشته شده مریم به او باردار شد منظور این جمله اینه مریم بعد از این بشارت باردار شد یا خدا اون جوان رو واسطه کرد تا رابطه‌ای باشه برای بارداری؟ چون ما همیشه میگیم مریم مقدس بدون تماس با کسی بچه‌دار شده درسته؟ (فوق لیسانس تاریخ)
س 472- درجایی خواندم که تمام کسانی که به جهنم می‌روند معذب به عذاب‌های جسمی نمی‌شوند بلکه بعضی‌ها عذابشان به این صورت است که آنجا می‌مانند و آزاد نمی‌شوند و طول موقف آنها درآنجا عذاب‌شان است. حالا خواستم ببینم این‌ها چه کسانی هستند وچه خصوصیتی دارند که از عذاب‌های جسمی ایمن هستند و درواقع من می‌خواهم آن خصوصیت آنها را بدانم؟
س 473 - در مورد اصل استقبال از مسئولین نظام اسلامی که بعد از انقلاب در میان مردم رواج یافته، بعضی‌ها شبهه‌ای می‌کنند که برگرفته از کلام امیرالمؤمنین خطاب به مردمی است که به استقبال ایشان آمده بودند. حضرت آن‌ها را از این کار نهی فرمودند. نظر شما در این‌باره چیست؟