آیا فکر کردن به نعمات بهشتی (مانند حوریان ولذت‌های مرتبط که در قرآن و احادیث آمده) موجب مرتکب شدن به گناه در این دنیا نمی‌شود؟

سوالات و شبهات

شخصی در یک میهمانی گفت: فکر کردن به آن دنیا و اتفاق‌ها و عذاب‌هایش، جزو گناهان کبیره است، چون اصلا آدم دیوانه می‌شود که بخواهد به آن دنیا فکر کند، که مثلا برای یک تار مو می‌خواهند چند هزار سال بسوزانند ... می‌خواستم ببنم درست گفته یا نه و چه طور میشه جواب داد؟
بهشت و جهنم - از کدام آیات قران مشخص می‌شود که عذاب‌ها و لذات عالم آخرت جنبه جسمانی هم دارد؟ با کدام آیات قران می‌توان این مطلب را که عذاب‌های یاد شده در قرآن، عذاب و لذت برای روح است که قرآن برای تقریب ذهن به صورت عذاب و لذت‌های جسمانی بیان نموده؟ (ارشد مهندسی حمل و نقل دریایی)
دین برتر که نزد خدا اسلام است و هر کس که توانایی تحقیق را داشته باشد و قصور کند [خودش کوتاهی کرده است]، پس در دنیای وسیع و سریع امروز به لحاظ ارتباطات که امکان تحقیق به راحتی فراهم است، آیا می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که تمام غیر مسلمان‌ها به ویژه اهل کتاب مقصر‌اند وجایگاه‌شان دوزخ است؟ آیا می‌توان گفت که با آنها به دین خودشان برخورد می‌شود، حال آن که دین آنها تحریف شده، تغییر یافته و ناصحیح است. با توجه به آیات قرآن جواب دهید. (دانشجوی مکانیک – تهران)