آیا انسان در نفهمیدن مقصر است؟ خوارج دین را نمی‌فهمیدند، آیا مقصر بودند؟ مثلا ابن ملجم همانطور که در سریال امام علی نشان می‌دهد نمی‌خواسته آدم بدی باشد، فکر می‌کرده مسیر صحیح این گونه است؟ آیا انسان در نفهمیدن مقصر است؟

سوالات و شبهات

آیا این آمارهایی که در مورد مصرف انرژی می‌دهند که ما ایرانی ها بیشترین مصرف انرژی را داریم، یا در مورد سرانه‌ی مطالعه که کمترین سرانه‌ی مطالعه را داریم، یا اسراف در زمینه‌های مختلف به ویژه غذا و امثال اینها درست است و از منابع معتبر این آمارها گرفته شده است؟! (لیسانس / کرد کوی)
یکی از دلایلی که خیلی از جوانان علاقه‌ای به ازدواج ندارند، این است که می‌گویند: همسر مناسب (دختر و پسر) پیدا نمی‌شود. وقتی دوستی‌های بین دختر و پسر را در دانشگاه و بیرون و فضای مجازی می‌بینند، می‌گویند: خب از کجا معلوم اون پسر یا دختری که می‌خواهیم باهاش ازدواج کنیم، قبلا با جنس مخالف دوستی نداشته و در زندگی گذشته‌اش چه گذشته؟ و ممکن است قبلا عشقی داشته باشد و دچار شکست عشقی شده باشد؟
دلیل بالا رفتن دلار چیست و چرا نمی‌توانند آن را مهار کنند؟ چکار باید کرد که وابستگی ما به دلار کم شود و یا از بین برود؟ نرخ طلا و سکه به چه دلیلی افزایش می‌یابد؟ (لیسانس / کرد کوی)