دین و همه اصول مربوط به آن، اصولی پایدار و مقدس و آسمانی و غیر قابل نقد است؛ در حالیکه سیاست آمیخته با مسائل بشری و احیانا ضد اخلاقی و غیر پایداره و به تناسب شرایط موجود قابل تغییره در نتیجه دین و سیاست به هیچ وجه قابل جمع نیستند. غیر سازگار و مخالف‌اند؟

سوالات و شبهات

اخیراً خیلی شبکه‌های ماهواره ای بر روی اعتراضات و صحبت‌های آقای احمدی نژاد مانور می‌دهند و می‌گویند رییس جمهوری که نظرش به نظر رهبری نزدیک‌تر بود و حمایت قوی او را در دوران ریاست جمهوری خود داشت، حالا خود او هم دارد از نظام و قوه قضائیه و فساد در آن انتقاد می‌کند، آن وقت شما ببینید جمهوری اسلامی چی هست! و می‌گویند همین دلیل کافی است تا فساد و تباهی اصل نظام و رهبری اثبات شود، این جمهوری اسلامی بدون نقاب هست که دارد چهره حقیقی خود را نشان می‌دهد و طرفداران خود این نظام هم به جان یکدیگر افتادند و دارند فساد یکدیگر را افشا می‌کنند.
برخی در توجیه عدم شرکت در انتخابات می‌گویند: « هرکسی بیاد سر کار وضع همینه، مثلا فرق نمی‌کنه رئیسی بیاد یا روحانی، هر کس بیاد وضع مملکت درست نمیشه؛ همشون میان برای خودشون کار کنن، جواب چیست؟
من واقعا موندم چطور راست و دروغ رو درباره‌ی هر نظام یا حزب سیاسی پیدا کنم. واقعا اگه مردم خودشون بخوان دنبال حقیقت بگردن، با این وضع اطلاع رسانی و وضع اینترنت و شبکه‌ها که یا نمیشه اطلاعات به دست آورد یا کلا از زندگی میفته آدم. شما بفرمایید منِ جوون از کجا راست و دروغ رو باید تشخیص بدم؟