بعضی‌ها شبهه وارد می‌کنند که با توجه به ثروتی که در ایران هست (از نفت و گاز گرفته تا معادن مختلف) الان نباید در ایران، حتی یک نفر فقیر باشه؛ پس حکومت می‌خواهد سطح توقع مردم را پایین نگه دارد تا مبادا سربلند کنند؟!

سوالات و شبهات

معاد - آیا برای اثبات زنده شدن مجدد انسان‌ها در معاد، دلایل علمی (بدون قرآن و حدیث) وجود دارد؟ برای مثال: همه به طور عامیانه می‌دانند که درپاییز برگ درختان می‌ریزد وازبین می‌رود. باتوجه به این مثال، آیا می‌توانیم به طورعامیانه بگوییم انسان پس از مرگ زنده می‌شود؟
بعضی‌ها می‌گویند و معتقدند که آخرت و جهنم ... و در کل، این گونه موضوعات مربوط با معاد که در آیات و روایات آمده صرفا برای یک فهم ابتدایی انسان از معاد است، یعنی مثلا چیزی مانند حمیم که در قرآن آمده یا به زبان آمدن اعضا‌ی بدن واقعیت ندارد و صرفا برای درک بهتر انسان است؛ حال اگر درباره ظهور حضرت و پر کردن زمین از عدل نیز چنین بگویند، پاسخ چیست؟ (چهارم ریاضی / تهران)
معاد - اگه فرض کنیم روح وجود داره جایگاه ذخیره حافظه ما کجاست؟ اگر مغز و سلول‌های مغزیه پس وقتی بمیریم این سلول‌ها از بین میرن (و خاطرات داخلش) و روح بدون هیچ حافظه‌ای از بدن خارج میشه. اما اگر جای اون توی روحه، پس چرا با آسیب‌های مغزی حافظه از بین میره؟ پس یا ما روح نداریم! یا اگه داریم عذاب قبر و عذاب و پاداش برزخ و... نداریم؟