بی‌تردید خدا کریم است و گذر زمان تاثیری رو کریم بودنش ندارد، با این وجود جوانان بسیاری هستند که بدون کار و شرایط ازدواج هستند...؛ آیا ما باید منتظر فضل و رحمت خدا باشیم‌؟ (دیپلم کامپیوتر / اردبیل)

سوالات و شبهات

چرا باید در دنیا افرادی وجود داشته باشند که با اسلام آشنا نیستند و در جهالت خود تقصیری ندارند؛ بلکه یا اصلا به گوش‌شان نخورده، یا آن که شرایط طوری بوده که امکان تحقیق و پژوهش برای آنان وجود نداشته و تنها هر آنچه به آنها رسیده را قبول کرده‌اند؟ مگر خداوند با بنده‌اش اتمام حجت نمی‌کند؟ چرا با این افراد اتمام حجت نشده و راه حق و درست به آنها نشان داده نشده؟ (مهندسی الکترونیک / اهواز)
چرا با وجود این همه تحقیر مسلمانان و امت واحده پیامبر و مورد ظلم بی‌مانند قرار گرفتن این امت و به خصوص ما مردم ایران‌، بعد از این همه مجاهدت و تلاش و اثبات ثابت قدمی در راه خدا‌، ظهور حضرت مهدی (ع) را نمی‌بینیم؟! آیا ما با این همه تحمل سختی لایق لطف خدا نیستیم؟ هرچه بیشتر در راه خدا قدم برمی‌داریم، مردم ما به جای دیدن امدادهای غیبی خدا‌، بدبختبی و تنگ دستی نصیبشان می‌شود‌، پس امدادهای خدا کجا رفتند؟! شما الآن در دنیا نظر مردم جهان را نسبت به ایران ببینید‌! . شما الآن مردم خود ما را ببینید، مردم دیگر به اعتقادات خودشان به خاطر منزوی شدن ایران و مشکلاتی که دارند‌، شک پیدا کردند‌. این چه سرانجامی برای مردم ماست‌؟ (مهندسی نرم‌افزار)
علت دشمنی بی پایان غرب با اسلام چیست؟ آیا واقعا غرب از آمدن چهار تا احکام تو سرزمینش می ترسد؟ آیا صنایعش از بین می‌رود ؟ تمدنش نابود می‌شود؟ از کجا معلوم توسعه بیشتری در علم و صنعت پیدا نکند؟