آیا مقام حضرات انبیا عظام علیهم السلام از امامان ما بالاتر نیست؟ در صورتی که امامان ما یک دهم معجزات آنان را نداشتند و انبیا با جبرییل در ارتباط بودند و امامان ما نبودند. انبیا عظام هر کدام از خود کتابی داشتند و امامان ما نداشتند؟ کدام امام ما مثل مسیح (ع) مرده زنده کرد و کدام امام ما مثل موسی (ع) با خداوند تکلم کرد؟ (لیسانس)

سوالات و شبهات

در پیامی در مورد نشانه‌های امام معصوم خواندم که او پشت سر خود را مثل مقابلش می‌بیند و سایه ندارد‌، به تمام زبان‌ها سخن می‌گوید و زبان حیوانات را می‌داند و رد پای او بر زمین نرم نمی‌ماند و بر زمین سفت می‌ماند! لطفا راهنمایی بفرمایید آیا چنین چیز‌هایی صحیح است؟
بر طبق آیه 31 سوره جاثیه «وَأَمَّا الَّذِینَ کَفَرُوا أَفَلَمْ تَکُنْ آیَاتِی ...»، آیا خداوند کسانی را که خلاف مقتضای عقل خود رفتار نموده، ولو از طریق وحی، حقیقت به آنها نرسیده باشد را عذاب و عقاب می‌کند؟
در مورد آیه چهل از سوره توبه قسمت «ان الله معنا» اگر فرض را بر این بگیریم که ابوبکر همراه پیامبر بوده، در آیات دیگر آمده «ان الله مع المحسنین - ان الله مع المتقین و ...»، پس نتیجه آن که ابوبکر هم محسن است هم مومن هم متقی! پنج سال است جوابی برای این شبهه پیدا نکردم (البته فقط همین قسمت آیه)؛ از هر که هم می‌پرسم بلد نیست یا جواب درست نمی‌دهد! خواهشاً جوابی بدهید. (طلبه، اصفهان)