ما در سیر نزولی، به این عالم مادی آمده‌ایم و دستور داده شده که نفس خود را کنترل کنیم و به عالم بالا برگردیم. چه اشکالی داشت اگر در همان عوالم نورانی بالا می‌ماندیم ...؟ چه کاری بود که بیاییم اینجا و کلی سختی بکشیم تا دوباره به عالم ارواح برگردیم و برگردیم به همون جایی که ازش اومدیم؟! (لیسانس ریاضی)

سوالات و شبهات

( فضای مجازی ): من اگر پیامبر بودم، رسالتم شادمانی بود، بشارتم آزادی ومعجزه‌ام خنداندن کودکان، نه از جهنمی می‌ترساندم و نه به بهشتی وعده می‌دادم، تنها می‌آموختم، اندیشیدن را و انسان بودن را (لیسانس حسابداری / بندرگز) - تکرار به دلیل تقاضا
(فضای مجازی): مسلمانان در هر دو جهان ضرر می‌کنند، ولی غیرمسلمانان نفع می‌برند! چون ازلحاظ دنیوی مسلمانان بخاطر اعتقادشان یک سری کارها را انجام نمی‌دهند ولی غیرمسلمانان هرکاری که دوست داشته باشند انجام می‌دهند، ازلحاظ اخروی هم میگن چون تو مسلمان بودی و احکام رامی‌دانستی بخاطر فلان گناه برو جهنم، ولی به غیرمسلمان میگن چون به تو احکام الهی نرسید و نمی‌دانستی بخشیده شدی و برو بهشت (فوق دیپلم حقوق / شیراز)
خداوند در آیه 27 سوره نجم می‌فرمایند: « قطعا کسانی که به آخرت ایمان ندارند، فرشتگان را در نام گذاری به نام زن نام گذاری می کنند.» چطور می‌شود کسانی که به آخرت ایمان ندارند وجود فرشتگان را قبول داشته باشند و برای آن‌ها نام هم تعیین کنند؟