در روایات داریم که 14معصوم سلام الله علیهم اجمعین، برای قبر و قیامت خود گریه می‌کردند و به خداوند عارض می‌شدند: «خدایا به حقارت ما رحم کن». حالا این سوال پیش می‌آید: انان که این طوری در درگاه خداوند خود را هیچ و پوچ می‌دانستند و از ترس قبر و برزخ بیهوش می‌شدند، چگونه می‌توانند در برزخ و قیامت به داد شیعیان خود برسند؟

سوالات و شبهات

از آنجایی که امام مهدی (ع) قبل از وقوع روز قیامت ظهور خواهند کرد و همچنین بعد از امامت ایشان دیگر امامان نیز به حکومت خواهند رسید و جهان پر از عدل خواهد شد و انسان‌ها آگاه به خداوند متعال و ائمه معصوم خواهند شد و در نهایت برای روز قیامت آماده می‌شوند، پس چه دلیلی دارد که از روز قیامت و علائم آن وحشت داشته باشند؟ منظورم این است که دیگر موارد روز قیامت مثل صدای صور اسرافیل و در هم کوبیده شدن کوه‌ها و زمین برای انسان‌هایی که ائمه حاکم و امام آنها بوده ترسناک نیست بلکه رسیدن به وعده دلنشین خداوند متعال است - من به شخصه اینطور حس می‌کنم ؟ (ارشد هنر)
کسی که در اروپا یا هر نقطه‌ای دیگر از دنیاست که هیچ خبری از اسلام نداره، چطوره تو قیامت باهاشون برخورد میشه، چطوری میشه ثابت کنی که تبعیض نیست؟! (مدیریت مالی / شیراز)
اینکه گفته می‌شود در روز قیامت همه انسان‌ها بار دیگر زنده می‌شوند، چگونه ممکنه که میلیاردها میلیارد انسان از حضرت آدم تا آخرین‌شان در زمین با پهنای محدودش جای شوند؟ (مهندس)