می‌گویند: در قرآن تناقض هست، در دو آیه بیان شده که یهودی‌ها و مسیحی‌ها به بهشت می‌روند و در یک آیه بیان شده که فقط مسلمان‌ها به بهشت می‌روند؟

سوالات و شبهات

مگر خدا وعده نداده (وَمَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ)، پس چرا این همه مسلمانِ اهل سنت که به خدا ایمان دارند، به سمت ولایت امامان هدایت نشدند و نمی‌شوند؟ (تجربی)
در آیه‌‌ای از قرآن خداوند می‌فرماید: «آسمان را با ستون‌هایی که برای شما قابل دیدن نیست برافراشت»؛ در سایت‌های ضد اسلام این آیه را ربط می‌دهند به عقاید دوران باستان یونان که به عقیده آنان آسمان را ستون‌هایی نگه داشته که اگر آنها نباشند، آسمان بر زمین می‌افتد و می‌گویند اینها را حضرت محمد (ص) شنیده و در قرآن نوشته! دلایل شما برای رد سخنان آنها چیست و در این آیه معنی دقیق سماوات چیست؟ لطفا دقیق و کامل توضیح دهید ممنون. (تجربی / زنجان)
روایتی هست مبنی بر این که اگر فرد گناهکاری در این دنیا حد (شلاق، اعدام) بر او جاری شد، دیگر در آن دنیا به خاطر آن گناه دنیوی‌اش، عقوبت نمی‌شود. اما آیه‌ای هم هست که می‌فرماید اگر کسی، شخصی را عامدانه بکشد، سزایش خلود در عذاب یا جهنم هست. آیا در این حدیث و آیه تناقضی هست یا خیر؟