س: عده‌ای از شبهه افکنان (سایت‌ها) و نیز مخالفان دین در محافل می‌گویند: کسانی که ما را از دوستی با جنس مخالف با آتش جهنم می‌ترسانند خود نمازشان را به امید همخوابی با حوریان بهشتی می‌خوانند. جوا‌ب این شبهه چیست؟

سوالات و شبهات

دعا و گریه – من به خدا ایمان دارم. می‌گویند: مشکلات با دعا حل می‌شود؛ اما برای دعا نیز هزار تا شرط (مثل دل شکسته، گریه، حزن و ...) گذاشته‌اند! مگه خدا مهربان سریع‌الرضا نیست؟ آیا به بنده‌ای که با ادب دعا می‌کند، نمی‌دهد و می‌گوید: برو تو سرت بزن و اشک بریز تا بدهم؟ خدا دعای آدم جنب وبی نماز وبی وضو هم اگر خواست قبول میکنه، لطفاً برای دعا بروشور صادر نکنید و ... (دیپلم / بروجرد)
مذهب چیست؟ یک فیلسوف تا به حال هرگز یک روحانی را نکشته است، در حالی که روحانیون فلاسفه زیادی را کشته‌اند (دنيس ديروت) – " وقتی که مردم بشتر آگاه می‌شوند، کمتر به روحانی و بشتر به معلم توجه می‌کنند - اگر بر مسلمانان تکلیف شده بود که روزانه به جای هفده رکعت نماز؛ هفده دقیقه مطالعه کنند؛ امروزه نه تنها هیچ مسلمان بی‌سوادی وجود نداشت؛ که اصلا " هیچ نامسلمانی وجود نداشت " (صادق هدایت) – [شبهه دریافتی از فضای مجازی/ لیسانس حوزوی – فارس].
مرگ بر آل سعود - در حالی که به شدت از لعن و اهانت منع می‌شود، چرا و با چه جرأتی در نماز جمعه و ...، شعار «مرگ بر آل سعود» سر داده ‌می‌شود، در حالی که هنوز بسیاری از هموطنان و شیعیان ما آنجا هستند و ...؟ پس چرا ما را از لعن گذشتگان نهی می‌کنند؟! خواهشمندم به دیده‌ی انصاف به سوال نگریسته شود نه دیده‌ی احساس و ... (کارشناسی / تهران)