س – کارشناسی زبان/ مرند: در مورد استخاره توضیح دهید. در مورد سه دختری که برای ازدواج در نظر داشتم، استخاره کردم و بد آمد، برای چهارمی خوب آمد، دوباره شک کردم و استخاره کردم بد آمد ...؟

سوالات و شبهات

سوالی درباره نفرین كردن پدر دارم، پدر بنده تا این سن 31 سالگی‌ام، مانع ازدواج بنده شده و برای هر خواستگار ایراد مختلف می‌گیرد، و حتی چندین نوبت پیشنهاد داده كه كلا قید ازدواج را بزن. و وقتی از ایشان می‌خواهم زمینه ازدواج بنده را فراهم كند یا دلیل نه گفتن‌ها را بگویید، شروع به نفرین كردن می‌كند... .
ازدواج در حین تحصیل بهتر است یا پس از آن؟ آیا این که می‌گویند: ازدواج مانع کسب علم و درس می‌شود درست است؟ خداوند هر دو را فرض قرار داده! در سنّی که هم ازدواج و هم کسب علم واجب باشد کدام یک افضل‌ می‌باشد؟ بهترین سن ازدواج کدام است؟ طبق روایات معصومین و نظر روانشناسان بگویید. (سطح یک حوزه)
در مورد اینکه خدا فرموده: «همسران شما مایه تسکین و آرامش شما هستند»، بعضا در جامعه امروزی خلافش ثابت می‌شود و همسرانی مایه آرامش که نمی‌باشند که هیچ، مایه گرفتاری‌ها و بدبختی‌های فراوانی می‌شوند که به اختلافات، طلاق، خیانت و حتی قتل و موارد دیگر نیز می‌انجامد! آیات الهی که جامع و کامل است و در مورد همه می‌باشد پس چرا ...؟!