س 228 – چرا بین تمامی صفات الهی، عدل از اصول دین بیان شد؟ اهل سنت که این دو رکن را ندارند، چگونه مسلمان‌اند؟ (لیسانس نرم‌افزار/مشهد)

سوالات و شبهات

رزق و برکت - در مورد داستان استخوان مرده بی‌نماز و رفتن برکت از خانه فرد در زمان پیامبر (ص)، 1- گناه طرف چی بوده که باد برکت از زندگیش برده – ۲- عدالت خدا کجای این داستانه؟
یک استعدادی در هر فردی هست که به خوبی یا به بدی گرایش میابد و در شرایط گوناگون انتخاب‌های خود را می‌کند. این استعداد وجودی آمیخته با روح ما و اصلا همان ماهیت درونی ماست که همیشه همراه ماست و توسط خدا نهاده شده. پس اگر آدم را چون رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم عقل کل می‌آفرید دیگر انتخاب اشتباهی نمی‌کرد...، آیا خدا عادل است (!؟) - (دکترای مهندسی مکانیک)
عدالت - بنده خدا رو قبول ندارم، چون معتقدم که خداوند به هیچ وجه عدالتی در بین بندگانش قرار نداده! یه مثال می‌زنم : فردی در یک خانواده پولدار و مذهبی به دنیا میاد و در طول زندگیش فرد موفقی می‌شه و به راحتی تحصیل می‌کنه اما فردی در یک خانواده فقیر به دنیا میاد ( مثلا پدر معتاد و مادر هم مریض ) به هیچ وجه این فرد فرصت پیشرفت ندارد، مخصوصا در جامعه ما که پر از فساد هست و افراد بالغ هم پیشرفتی نمیکنن. عدالتِ خدا کجاست؟