اصول و روش بحث: آیا هرگاه فردی فقط با هدف شبهه افکنی وارد بحث‌های مذهبی علیه اسلام و شیعه می‌شود و هدفی جز این ندارد، بحث کردن با این فرد جایز هست؟ (دانشجوی پزشکی/ارومیه)

سوالات و شبهات

قهر - میشه بدونم که آیا اصلا بنده‌ها حق دارن از دست خدا ناراحت بشن،در هنگامی که دعاهاشون برآورده نمیشه؟ ما از کجا باید بدونیم که بعضی حرف‌ها که در هنگام عصبانیت به خدا می‌زنیم کفره؟ یا نه مثلا آرزوی مرگ، شاکی شدن از خدا قهر کردن با خدا دیگر سر نماز دعا نکردن یا شاید کلا ترک نماز؟! آیا با توبه پذیرفته می‌شود یا نه؟ خوب بالاخره انسان‌ها هم حق ناراحت شدن دارند؟ (دانشجو / اراک)
محبت - شخصی از بنده سوال کرد: خدا ما را دوست ندارد و موقعی که دعا می‌کنیم جوابمان را نمی‌دهد و برای چه نماز بخوانم با اینکه می‌دانم که خدا من را دوست ندارد. و اصلا چرا مرا خلق کرده؟ و خلاصه از همه چیز و همه کس متنفر می‌باشد. چطور می‌توانم او را به خدا و به اسلام و به خلقتش و به مردم خوش‌بین کنم؟ (لیسانس دینی و عربی / اهواز – ملاثانی)
فرزند - با این همه مشکلات اقتصادی و فرهنگی و کمبود منابع (آب و...) در کشور، و مشکلات عدیده‌ای که در تربیت فرزند وجود دارد، چرا تبلیغ می‌شود که فرزند بیشتری بیاورید؟