در مقایسه با بی نهایت زمان و مکان قبل از ما و بی نهایت زمان و مکان بعد از ما، وجود ما در این کره خاکی از یک پالس چند میکرو ثانیه‌ای هم کمتر است؛ حال خداوند برای این یک لحظه (ما خوب باشیم یا بد) می‌خواهد به ما پاداش یا ما را عذاب دهد آن هم تا ابد چرا؟ (لیسانس فناوری ارتباطات و اطلاعات/ تهران)

سوالات و شبهات

هدف زندگی چیست؟ راه رسیدن به این هدف کدام است؟ (لیسانس فیزیک / قم)
وقتی شرایط زندگی در دنیا یکسان نیست، اعمال چگونه برسی می‌شود؟ مثلا آن کس که در اروپا به دنیا آمده و زندگی مرفهی دارد، کارهایش چه طور است با آنکه آفریقا یی که با بد بختی زندگی می کند و در آخر می‌میرد؟ آن آفریقایی نمی‌تواند اعتراض کند که اگر من جای آن اروپایی بودم حتما از او کار بهتری انجام می‌دادم؟ نمی‌شود که هر دو به بهشت یا جهنم برویم؟ (فارغ التحصیل / کرمانشاه)
چرا خدا به بندگانش حق انتخاب نداد؟ حق انتخاب در عبادت و انتخاب در نحوه شیوه زندگی و ده‌ها مورد دیگر که قابل بحث است؟ خدا میگه فقط یک راه دارید و باید منو عبادت کنید و مطیع من باشید و فلان و...؛ در صورتی که اگر خدا حکیم و عادل هستش می‌گفت: هر کسی که دوست داره منو عبادت کنه. خدایی که با قلدری و تهدید با بندگانش صحبت کنه و بگه هر کس منو عبادت و تعظیم نکنه تا ابد در آتش می‌سوزانم خوب این خدا نه عادله و نه حکیم... ؟ (لیسانس / تهران)