چرا اكثر ثروتمندان با دين مخالف هستند؟ آيا هر كس ثروتمند باشد با دين مخالف است؟ آيا اكثر مخالفان انبيا ثروتمندان بوده‌اند؟ به نظرتان با پول حلال می‌شود (خيلى) پولدار شد؟

سوالات و شبهات

در قرآن کریم داریم که خداوند به حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: بگو منم مثل شما بشری عادی هستم، جز این که به من وحی نازل می‌شود. حال سوال این است که چگونه امام زمان به همه افراد و کل عالم اشراف دارند و به گفته علما کوچک‌ترین توسلی از شیعیان را متوجه می‌شوند، در صورتی که ایشان هم انسانی عادی هستند. چگونه می‌شود فردی 8 میلیارد نفر را تحت نظر داشته باشد در صورتی که بهرحال انسان است؟ (روستای بالاجاده)
آیا در روند غریزه‌ی حیوانات خللی ایجاد شده و آنها در قرن جدید بر خلاف آفرینش عمل می‌کنند؟! چون جدیدا در فضای مجازی مستندهای پخش می‌شود که معضل همجنس بازی در حیوانات، به خصوص شیرها را نشان می‌دهد! آیا جوابی می‌توان برای این مطلب داشت؟
آیا می‌شود بدون علم تزکیه نمود؟ آیا آگاهی جامع لازم است یا اشنایی اجمالی کفایت می‌کند؟ چطور است که بعضی درس دین نخوانده‌ها عارف بزرگ می‌شوند؟ آیا آنان همه احکام را می‌دانستند و به همه عمل می‌کردند؟ مثلا شیخ رجبعلی خیاط! می‌گویند علم مقدمه تزکیه است اگر چنین باشدخیلی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما سواد هم نداشتند اما از ما هم باتقواتر بودند ...؟!