چطور حکومت جمهوری اسلامی خود را منتسب به معصومين میداند و در برابر ولايت معصومين، ولايت برای خود قائل است درحالي که خود حضرت وليعصر ميفرمايد بيعت و پيمان و قرار هيچ احدی برگردن من نيست ... ؟
پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات (ایکس – شبهه): تمامی فرازها و نکات این صورت مسئله غلط طراحی شده است. جمهوری اسلامی ایران، نه منتسب به معصوم (ع) میباشد و نه به ولایتی در مقابل ولایت معصوم (ع) قائل است. یک صورت مسئله غلط طرح میکنند و سپس همان را به چالش میکشند که چرا و چطور؟
ببینید که برای ایجاد انحراف و اعوجاج در افکار، اندیشهها و اعتقادات در میان مسلمانان، از چه راههایی وارد میشوند؟ این دشمنان قسم خورده، برای منحرف کردن، حتی اگر شده به قرآن کریم و ساحت مقدس امام زمان علیه السلام نیز متوسل میشوند و مهم اینجاست که چون هیچ منطق درست و بیان مستدلی ندارند، همیشه از زمین و آسمان همه چیز را به هم میبافند و خلط مبحث میکنند تا منحرف کنند، و نکته مهم و قابل تأمل آن که همهی این اطوارها، به خاطر دشمنی با اصل اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران میباشد.
حال به نکات ذیل دقت نمایید:
الف – نظامات سیاسی در جهان، مدلهایی دارند که اهم آنها عبارتند از: سلطنتی یا پادشاهی (مانند انگلیس، هلند، عربستان و ...) و جمهوری (مانند امریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی و ...).
ب – نظامات مبتنی بر جمهوری (رأی اکثریت) نیز مدلهای گوناگونی دارند، مانند: جمهوری فدرالی، جمهوری خلق و ...؛ که این مُدلها مبتنی بر اهداف و ساختار حاکمیت میباشد.
ج – جمهوری اسلامی ایران نیز یک نظام سیاسی و حکومتی (جمهوری) میباشد و هیچ الزامی ندارد که الا و لابد مقلد دیگران باشد، یا سلطنت را برگزیند و یا حتماً یکی از مدلهای رایج غرب و شرق را برای جمهوریت خود انتخاب کند؛ که اگر قرار بود چنین نماید، اساساً انقلاب اسلامی رخ نمیداد.
د – در نظام "جمهوری اسلامی ایران"، میزان رأی مردم است، منتهی در چارچوب دین مبین اسلام. از این رو مبتنی بر «مردم سالاری دینی» میباشد. یعنی اگر مردم نظام و حکومتی خارج از دین اسلام را بخواهند، خب این نظام و حکومت اسلامی سقوط میکند، اما تا وقتی اسلام را میخواهند، حکومت مبتنی بر اصول و قواعد اسلامی را بر میگزینند که بر محور «ولایت» استوار میباشد.
ﮪ - این ولایت، ولایت اشخاص نیست، بلکه در اصل "ولایت الله جلّ جلاله" و امتداد آن در ولایتی است که خود تبیین نموده است؛ از این رو "ولایت رسول الله و اهل عصمت علیهم السلام"، "ولایت "ولایت قرآن"، ولایت تمامیت دین" و "ولایت فقه اسلامی" و ...، همه همان ولایت الله است.
پس در جمهوری اسلامی، اصل "ولایت فقیه"، نه مقابل ولایت معصوم است، نه موازی آن و نه اساساً نوع خاصی از ولایت، بلکه امتداد همان ولایت میباشد.
و – نه تنها "فقه اسلام" به نماز، روزه و طهارت منحصر نمیگردد، بلکه احکام فقهی در امور اجتماعی، از جمله "سیاست و حکومت"، به مراتب مهمتر و بیشتر و گستردهتر میباشد.
نتیجه:
یک – جمهوری اسلامی ایران، یک نظام سیاسی است، مبتنی بر عقاید و احکام اسلام و هیچ ضرورتی ندارد که حتماً مبتنی بر ساختارهای سیاسی غیر اسلامی باشد.
دو – این بافتهها به خاطر این است که میگویند: "اگر انقلاب کردید که حکومت شما سلطنتی نباشد و جمهوری باشد، قبول؛ ولی چرا از مدلهای ما تقلید نمیکنید تا وابسته به خودمان گردید و یک مدل اسلامی را انتخاب کردهاید، که سبب توجه و الگوپذیری سایر ملل مسلمان نیز باشد؟»
سه – جمهوری اسلامی ایران، هیچ گاه خود را منتسب به اهل عصمت علیهم السلام نخوانده است، بلکه خود را از امت اسلام، پیرو قرآن و تابع اهل عصمت علیهم السلام خوانده است که قصد دارد به حد امکان و توان، در تمامی شئون فردی و اجتماعی، از آنان تبعیت نماید، نه از امریکا، انگلیس و صهیونیسم بینالملل.
چهار – اطاعت و تبعیت از "فقه اسلام" در تمامی شئون و امور فردی و اجتماعی، حکم خداوند متعال میباشد. پس اساس، همان "ولایت فقه = احکام اسلامی" است که در اطاعت و تبعیت از "فقیه" تجلی مییابد، چه این فقیه شخص معصوم علیه السلام باشد و چه سایر فقهای تابع ایشان، که "مطیعٌ لامرِ مَولاه" هستند.
پنج – اطاعت و تبعیت از آنان نیز حکم عقل و دستور صریح خود معصومین علیهم السلام میباشد.
نکته:
حال این مدعیان اسلامشناسی و امام زمان شناسی که این شبهات را طراحی و توزیع میکنند (که طبق تحقیق اغلب کافر، بهایی و یا سنّی امریکایی و شیعه انگلیسی هستند)، قصد القای چگونه اسلام و تشیعی را به مردم ما و سایر مسلمانان جهان (اعم از شیعه و سنّی) دارند؟!
آیا کلام وحی، سیره و سنت و بیان اهل عصمت علیهم السلام، به آنان آموخته که بروید در خانههایتان بنشینید و مرتب دست و پای خود را آب بکشید و نماز بخوانید، اما حکومت خود را به کفار، مستکبرین، ظالمین و دین ستیزان و طواعیت هر عصری بسپارید تا تمامی نوامیس مادی و معنوی شما را به تاراج برند و شما را در عین نماز خواندن، به بندهی خود کشانند؟!
پس این همه آیات "ولایی" و "جهادی در مقابل کفار" – یا دستور به برقرار قسط (که مستلزم یک حکومت است) و ...، برای چه کسانی و چه زمانی نازل شده است؟ فقط برای شخص و زمان حضرت مهدی علیه السلام؟!
[اگر دست کم روخوانی هم کنند، متوجه میشوند که اغلب با « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ » شروع شده و خطاب به تمامی مؤمنین میباشد].
« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً » (النساء، 56)
ترجمه: اى كسانى كه ايمان آوردهايد، خدا را اطاعت كنيد و از فرستاده او و صاحبان امرتان (كه جانشينان معصوم پيامبر و امتداد امر آنان است) اطاعت نماييد. پس اگر درباره چيزى (از امور دين يا دنيا) نزاع داشتيد آن را به خدا و رسولش برگردانيد (اختلاف در دين را به وسيله فقيه و اختلاف در دنيا را به واسطه قاضى به كتاب و سنّت و حکم خدا بازگردانيد) اگر ايمان به خدا و روز واپسين داريد، اين (براى شما) بهتر و خوش عاقبتتر است.
« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاء مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَتُرِيدُونَ أَن تَجْعَلُواْ لِلّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا »
ترجمه: اى كسانى كه ايمان آوردهايد، كافران را براى خود به جاى مؤمنان سرپرست و ياور و دوست مگيريد آيا مىخواهيد براى خدا بر ضد خودتان حجتى روشن (بر نفاقتان) و سلطه تكوينى (بر عذابتان) قرار دهيد؟
حدیث:
مرحوم کلینی به سند از عمر بن حنظله روایت میکند که: «از امام صادق(ع) پرسیدم: درباره دو نفر از ما (شیعیان) که در باب «دین» و «میراث» نزاعی دارند، آن گاه به نزد سلطان یا قاضیان (قضات حکومتهای جور) جهت حل آن میروند. آیا این عمل جایز است؟
حضرت فرمود: هر کس در موارد حق یا باطل به آنها مراجعه کند، در واقع به سوی طاغوت گرفته و از طاغوت مطالبه قضاوت کرده است؛ از این رو آنچه بر اساس حکم او (که خود فاقد مشروعیت است) دریافت میدارد، به باطل اخذ نموده است؛ هر چند در واقع حق ثابت او باشد زیرا آن را بر اساس حکم طاغوت گرفته است، در حالی که خداوند امر فرموده است: که باید به طاغوت کافر باشند (و آن را به رسمیت نشناسند). خداوند متعال میفرماید: «یریدون ان یتحاکموا الی الطّاغوت و قد امروا ان یکفروا به» آنگاه عمر بن حنظله میپرسد: پس در این صورت چه باید کنند؟ امام(ع) فرمود: باید به کسانی از شما (شیعیان) که حدیث و سخنان ما را روایت میکنند و در حلال و حرام ما به دقت مینگرند و احکام ما را به خوبی باز میشناسند (عالم عادل) مراجعه کنند و او را به عنوان حاکم بپذیرند. من چنین کسی را بر شما حاکم قرار دادم. پس هرگاه به حکم ما حکم کند و از او پذیرفته نشود، حکم خدا کوچک شمرده شده و مارد شده، و آن که ما را رد کرده و آن که ما را رد کند، خدا را رد کرده است و چنین چیزی در حد شرک به خداوند است». (اصول کافی، ج 1، ص 67؛ وسائل الشیعه، ج 18، ص 98)
مشارکت و همافزایی (سؤال کوتاه و نشانی لینک پاسخ، جهت ارسال به دوستان در فضای مجازی)
چطور جمهوری اسلامی منتسب به ولایت، مقابل معصوم قائل به ولایت است؟
http://www.x-shobhe.com/shobhe/7180.html
عضویت در کانال «پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات / ایکس – شبهه»
- تعداد بازدید : 2421
- 17 دی 1394
- نسخه قابل چاپ
- اشتراک گذاری
کلمات کلیدی: سیاسی وفاداري