ما معتقدیم خداوند از هر نوع محدودیت پاک و منزه می‌باشد، از جمله داشتن جسم . پس چطور می‌شود انسان خداوند را در آخرت ببیند‌ (لقاء الله)؟

سوالات و شبهات

معاندین اسلام مطرح می‌کنند: مردم به خاطر شراب و سکس به جهنم می‌روند و پاداش افراد صالح در بهشت نیز شراب و سکس است! چه پاسخی را می‌توان به آنها داد. (دانشجوی مهندسی عمران - ارشد حقوق و ... از شهرهای متفاوت) - تکرار به دلیل تقاضا
اخلاق - چرا اخلاق در قرآن متکی به ترس از جهنم است. یعنی اخلاق ارزشمند انسانی که هر انسان نه بخاطر ترس و نه بخاطر منفعت بلکه بخاطر انسان بودن خودش و همنوعانش انجام می‌دهد را از بین برده است. بعد از ترس، چرا اخلاق قرآن متکی بر طمع بهشت و شراب و حوری است. مسلمان کار اخلاقی را بخاطر ارزشمند بودن و انسانی بودن آن انجام نمی‌دهد بلکه انجام می‌دهد تا به جهنم نرود. (لیسانس عمران، مشهد)
فواید دین - اگر نماز بخوانیم به مبدأ و معاد اعتقاد داشته، حب اهل بیت را داشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟ مثلاَ ثروتمند می‌شویم؟ پیشرفت علمی می‌کنیم اخلاق‌مان بهتر می‌شود، مفاسد اجتماعی ریشه کن می‌شود؟ مثلاَ ما تأثیرات ریاضیات و فیزیک و الکترونیک و... را می‌بینیم و مسائلی را که می‌آموزند؛ ولی قرآن و انبیا که ادعا می‌کنیم به همه علوم آگاه هستند به ما چه آموخته‌اند‍؟ به این سؤالات چه پاسخی می‌دهید؟ (الکترونیک)