در مورد مكتب "آتئیسم" یا بی‌خدایی نوین، و راه‌های نجات از انحراف و راهنمایی یكی از دوستانم، مطلب یا راهنمایی می‌خواهم.

سوالات و شبهات

مواردی متل محل تولد، پدر و مادر که امکان انتخابشون رو نداریم در این دنیا و اون دنیا تاثیر زیادی دارند، مثلا فردی که در ابران به دنبا اومده و به خاطر چیزهایی که دست خودش نبوده مسلمون شده و اگر در جای دیگری متولد می‌شد با پدر و مادر دیگری ممکن بود مسلمون نمی‌شد
در یک سخنرانی شنیدم که پیامبر برای دعوت مردم بدنبال مردم می‌رفت و اسرار به هدایت مردم داشت، و برای اینکه به مردم بقبولاند که فرستاده خدا هست آنقدر محکم بود و برای هدفش جنگ نیز می‌کرد. اما امامان در خانه می‌نشستند تا مردم سراغ آنها بروند و هیچ کدام از امامان سعی نکرده‌اند تا حق خود را بگیرند! امام علی (ع) نیز 25 سال در خانه نشست و هیچ حرکتی نکرد تا اینکه مردم به سراغش آمدند. (برق، تهران)
لطفا حد تواضع و بردباری را بفرمایید. اگر به ما توهین یا بی احترامی شود چون ظاهر مذهبی هستیم جواب بدهیم که معمولا خدا را شکر جواب نمی‌دهیم، ولی ناراحت می‌شویم؛ ممکن است در محیط کار از این اتفاقات پیش بیاید، ما باید تا کی صبر کنیم؟ آیا به مذهب و اعتقاد ما ضربه نمی‌خورد چون همش برای ما مثال حضرت محمد (ص) را می‌زنند که ایشان را اذیت می‌کردند و ایشان همش سکوت می‌کردند! ما هم باید همش سکوت کنیم چون نظریه‌های اخلاقی هست که طبیعی است انسان ناراحت بشود؛ چون نباید به انسان‌ها توهین شود راه حل شما چیست؟! (دیپلم / تهران)