آیا مقام معظم رهبری فرموده‌اند که فقط به لیست رأی دهید؟ این جوّ بسیار شایع شده است. اگر برخی را بر اساس شناخت اصلح ندانیم، یا برخی دیگر را اصلح بدانیم چه؟ خودتان کدام لیست را پیشهاد می‌دهید؟ (دانشجو / تهران)

سوالات و شبهات

ولی فقیه - حضرت علی در مقابل انحرافات و خلاف‌كاری كارگزاران نظام در زمان حكومت خود برخورد می‌كرد و فقط به سخنرانی و تذكر و صدور حكم كفایت نمی‌كرد؛ خوب چرا امروزه رهبری در مقابل انحرافات مسئولین نظام برخورد نمی‌كند وفقط به سخنرانی و تذكر و صدور حكم اكتفا می‌كند؟ حفظ نظام مهم‌تر است یا پیاده كردن احكام خدا؟ پاسخ چیست؟
آیا در دین اسلام عملی به نام حمله نداریم؟ منظورم این است که اگر کشوری به ما حمله کرد، مثل جنگ 8 سال مقدس، درآخرجنگ قدرت حمله وگرفتن خاک آن کشور را داشتیم، آیا انجام این کار حرام است؟ اگر حرام است پس چطور غرامت بگیریم؟ مثلا در جنگ 8 ساله ما می‌توانستیم برویم و نفت عراق را بگیریم واستفاده کنیم؟ اگر حرام است پس هر کشوری حمله کند 80 سال مارا عقب بیندازد و برود؟ (دیپلم / قائمشهر)
گاهی اسلام ستیزان شبه وارد می‌کنند که گروهک‌هایی مانند داعش، در واقع همان اسلام واقعی و سیره پیامبر اکرم (ص) را به اجرا در می‌آورند و به سرعت نیز از از این طریق ادعا می‌کنند که اسلام دین خشنی است و در قرآن نیز از جنگ زیاد سخن به میان اورده شده است.