(فضای مجازی) ﺁﯾﺎ ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﯾﺪ ﺍﮐﺜﺮ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺍﺳﻼﻡ ﻗﺎﺑﻞ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟ ﺑﻄﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ : ﺍﻭﻝ ، ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﺳﻼﻡ ﺑﯿﺎﻭﺭ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺟﺰﯾﻪ ‏(ﻏﺮﺍﻣﺖ ‏) ﺑﺪﻩ ﺩﻭﻡ، ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻗﺼﺎﺹ ﺷﻮ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﯾﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ وﮐﻦ. ﺳﻮﻡ، ﯾﺎ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﮕﯿﺮ، ﯾﺎ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﺑﺪﻩ، یا نماز بخوان یا ... – و اگر پول نداشتی باشی میری جهنم! (مهندسی برق / اصفهان)

سوالات و شبهات

گناه و توبه - از امام علی علیه السلام در نهج البلاغه نقل شده «گناهی که پس از آن فرصت دو رکعت نماز داشته باشم مرا غمگین نمی‌کند» برخی آن را جواز بر گناه تلقی کرده‌اند، می‌گویند: می‌رویم گناه می‌کنیم و بعد دو رکعت نماز می‌خوانیم تا خدا ببخشد. این مباحث به ویژه در فضای مجازی شایع شده، لطفاً پاسخ دهید.
قهر - میشه بدونم که آیا اصلا بنده‌ها حق دارن از دست خدا ناراحت بشن،در هنگامی که دعاهاشون برآورده نمیشه؟ ما از کجا باید بدونیم که بعضی حرف‌ها که در هنگام عصبانیت به خدا می‌زنیم کفره؟ یا نه مثلا آرزوی مرگ، شاکی شدن از خدا قهر کردن با خدا دیگر سر نماز دعا نکردن یا شاید کلا ترک نماز؟! آیا با توبه پذیرفته می‌شود یا نه؟ خوب بالاخره انسان‌ها هم حق ناراحت شدن دارند؟ (دانشجو / اراک)
محبت - شخصی از بنده سوال کرد: خدا ما را دوست ندارد و موقعی که دعا می‌کنیم جوابمان را نمی‌دهد و برای چه نماز بخوانم با اینکه می‌دانم که خدا من را دوست ندارد. و اصلا چرا مرا خلق کرده؟ و خلاصه از همه چیز و همه کس متنفر می‌باشد. چطور می‌توانم او را به خدا و به اسلام و به خلقتش و به مردم خوش‌بین کنم؟ (لیسانس دینی و عربی / اهواز – ملاثانی)