س 359 - طی قرون متاولی، کسی به این دو سؤال پاسخ نداده است: 1-اگر خدا خودش به شیطان اجازه داده بود که مردمان را گمراه کند، گناه آدم و حوا که فریب شیطان را خوردند چه بود؟ 2- و به فرض آن هم که این دو گناهکار بودند، چرا باید فرزندان نسل بعدی، بابت گناه این پدر و مادر ساده لوح جواب پس بدهند؟ لطفاً شما پاسخ دهید.

سوالات و شبهات

س 442 - مفهوم برهان حرکت دقیقا چیست؟ چون تو ویکیپدیا خوندم بعضی حرکت‌ها هستن که نیاز به محرک ندارن. آیا این برهان حرکت همان حرکت در فیزیک است؟ این برهان توسط خداناباوران مطرح میشود و تو ویکیپدیا هم توضیحش هست.
س 443 - چرا اولیا الله همیشه گمنام هستند و کسی آن‌ها را نمی‌شناسد؟چه اشکالی دارد فردی که به واسطه بندگی و عبادات خداوند قدرت‌های غیبی گرفته و مستجاب الدعوه است خود را به مردم عرضه کند و مثلا برای شفای مریضان دعا کند و برای حل مشکلات مردم دعا کند و به واسطه قدرت‌های غیبی که خداوند به او داده است حلّال و غم خوار و کمک یار مشکلات مردم باشد؟
س 444 - آیا قوانین الهی در مورد مسلمانان و کفار به یک صورت صدق می‌کند؟! بعنوان مثال: ارتباط زنا و افزایش زلزله. ارتباط خوردن گوشت خوک و بیماری و ...، در صورتی که شاهد استعمال زنا و گوشت خوک به وفور در کشورهای غربی و شرقی هستیم، و لیکن نه زلزله‌ای و نه بیماری خاصی مشاهده شده است. (کارشناس زبان)