از کودکی به ما آموخته‌اند که بخشش کار خوبی است، ببخشید تا خدا ببخشد و ...؛ حال اگر حق ما باشد، اگر این بخشش سختی به دنبال داشته باشد، اگر دفاع از خود لازم باشد و ... چه؟! (ریاضی)

سوالات و شبهات

خیر و شر - در قرآن آمده که همه‌ی چیزهای خوبی که به شما رسیده است از جانب خداست و بدی‌هایی که به شما می‌رسد از جانب خود شماست‌. مثل قبول نشدن کسی که درس نخوانده است؛ اما سوال من در جای دیگر است‌. مثلا کسی که به صورت مادرزادی فلج است آیا بگوید که حکمت خدا این بوده من فلج باشم یا تقصیر مشکلات ژنتیکی پدر و مادرم است؟
فرشتگان - در سایتی منسوب به یکی از افراد به تازگی مشهور شده بنام مستعار الف بی خ...، مقاله‌ای در باب فرشتگان و جسم غیر مادی آنان نوشته بود، بدین خلاصه که چرا فرشتگانی که جسم غیر مادی وسیال گونه دارند و در عرش الاهی هستند. باید بال داشته باشند؟ مگر در انجا هم مانند اطراف کره زمین دارای اتمسفر می‌باشد که مجبور باشند همچون پرندگان مادی توسط بال زدن به پرواز درایند و جابجا شوند؟ تشبیه فرشتگان به داشتن بال دو چهار شش‌تایی در قرآن همانند پرندگان به چه معناست؟
گناه - من وجود جهنم رو قبول دارم ولی اینکه بابت چند تا گناه مسخره بریم جهنم عادلانه نمی‌دونم؛ یا همون که شما گفتید: (که نمی‌شود) اگه به کس دیگه کمک کردیم مزدش از دیگری بخواهیم ... (دانشجوی حقوق)