عده‌ای درباره مباحث اعتقادی و اخلاقی می‌گویند: اینها مهم نیست، همین که انسان به همنوع خدمت کند، غیبت و دزدی نکند، کافیست؛ پاسخ چیست؟ (الکترونیک / تهران)

سوالات و شبهات

آیا ایمان خریدنی است که قرآن وقتی مصارف زکات را می‌شمارد یکی از آنها را تالیف قلوب بیان می‌کند و می‌فرماید: "والمولفة قلوبهم" و جهت جلب محبت‌شان قرار داده است؟
چه جوری میشه سیل بیاد و آب سطح کل زمین رو تا سطح بالاترین کوه‌ها فرا بگیره. مگر ما یک میزان محدودی آب در اقیانوس‌ها نداریم، خب اگر این بخواد همش هم بیاد روی خشکی و اقیانوس‌ها خشک بشن، باز به سطح بالاترین کوه‌ها نمی‌رسه ... (پزشک)
از آنجایی که امام مهدی (ع) قبل از وقوع روز قیامت ظهور خواهند کرد و همچنین بعد از امامت ایشان دیگر امامان نیز به حکومت خواهند رسید و جهان پر از عدل خواهد شد و انسان‌ها آگاه به خداوند متعال و ائمه معصوم خواهند شد و در نهایت برای روز قیامت آماده می‌شوند، پس چه دلیلی دارد که از روز قیامت و علائم آن وحشت داشته باشند؟ منظورم این است که دیگر موارد روز قیامت مثل صدای صور اسرافیل و در هم کوبیده شدن کوه‌ها و زمین برای انسان‌هایی که ائمه حاکم و امام آنها بوده ترسناک نیست بلکه رسیدن به وعده دلنشین خداوند متعال است - من به شخصه اینطور حس می‌کنم ؟ (ارشد هنر)