آیا جمله‌ی "اگر موجودی یک صفتی را به موجودی دیگر انتقال دهد پس موجود اول حتما آن صفت را داشته که توانسته به دیگری انتقال دهد" درست است؟ اگر بله، پس چگونه خداوند (که خیر محض است) صفات شر را خلق کرده و در وجود ما قرار داده است مانند نفس اماره؟ با توجه به اینکه در "حدیث جنود عقل و جهل" جهل به عنوان یک موجود با خداوند صحبت می‌کند پس جهل را می‌توان موجودی با صفات شر فرض کرد!

ارسال نظر

آخرین پست ها

سوالات و شبهات موضوعی و مناسبتی

img25

شبهات در خصوصامیرالمومنین

مشاهده بیشتر
امیرالمومنین

ولایت ، امامت، غدیر

آرشیو
img25

شبهات در خصوصامام حسین

مشاهده بیشتر
امام حسین

کربلا ، محرم ، عزاداری

آرشیو
img25

شبهات در خصوصامام مهدی

مشاهده بیشتر
امام مهدی

غیبت ، قیام ، انتظار

آرشیو