امام خمینی رحمة الله علیه - مهدویت، انتظار، ظهور / شما بدانید كه اگر امام زمان (سلام الله علیه) حالا بیاید، باز این قلم ها مخالفند با او.
نکات ذیل، گزیدههایی از بیانات حضرت امام خمینی رحمة الله علیه، دربارهی مهدویت، انتظار و ظهور حضرت حجت علیه السلام میباشد.
●- از خداوند تعالی مسئلت می كنم كه ظهور ولی عصر (سلام الله علیه) را نزدیك فرماید و چشم های ما را به جمال مقدسش روشن. ما همه انتظار فرج داریم و باید در این انتظار، خدمت كنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید كوشش كنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بكند و مقدمات ظهور انشاء الله تهیه بشود.
●- من خیلی ناراحت گاهی میشوم از اینكه مثلا امام عصر (سلام الله علیه) را میگویند سلطان السلاطین، [او] خلیفه الله است. شما بدانید كه اگر امام زمان (سلام الله علیه) حالا بیاید، باز این قلم ها مخالفند با او .
●- وقتی كه ایشان ظهور كنند انشاء الله (خداوند تعجیل كند در ظهور او) تمام بشر را از انحطاط بیرون می آورد، تمام كجیها را راست می كند... ایشان مامورند برای اینكه تمام این كجیها را مستقیم كنند و تمام این انحرافات را برگردانند به اعتدال كه واقعا صدق بكند «یملأ الارض عدلاً بعد ما ملئت جوراً» از این جهت این عید، عید تمام بشر است، بعد از اینكه آن اعیاد، اعیاد مسلمین است این عید، عید تمام بشر است، تمام بشر را ایشان هدایت خواهند كرد انشاء الله و ظلم و جور را از تمام روی زمین بر میدارند به همان معنای مطلقش.
●- قضیه غیبت حضرت صاحب، قضیه مهمی است كه به ما مسائلی میفهماند من جمله اینكه برای یك همچو كار بزرگی كه در تمام دنیا عدالت به معنای واقعی اجرا بشود در تمام بشر نبوده كسی الا مهدی موعود (سلام الله علیه) كه خدای تبارك و تعالی او را ذخیره كرده است برای بشر آن كسی كه به این معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنیا اجر خواهد كرد، نه آن هم این عدالتی كه مردم عادی می فهمند كه فقط قضیه عدالت در زمین برای رفاه مردم باشد بلكه عدالت در تمام مراتب انسانیت، انسان اگر هر انحرافی پیدا كند، انحراف عملی، انحراف روحی، انحراف عقلی،برگرداندن این انحرافات را به معنای خودش این ایجاد عدالت است درانسان، اگر اخلاقش اخلاق منحرفی باشد، از این انحراف وقتی به اعتدال برگردد این عدالت دراو تحقق پیدا كرده است.
اگر در عقائد یك انحرافاتی و كجیهایی باشد، برگرداندن آن عقاید كج به یك عقیده صحیح وصراط مستقیم،این ایجاد عدالت است درعقل انسان.در زمان ظهور مهدی موعود (سلام الله علیه) كه خداوندذخیره كرده است او را از باب اینكه هیچ كس در اولین و آخرین، این قدرت برایش نبوده است و فقط برای حضرت مهدی موعود بوده است كه تمام عالم را، عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد و آن چیزی كه انبیا موفق نشدند به آن با اینكه برای آن خدمت آمده بودند، خدای تبارك و تعالی ایشان را ذخیره كرده است كه همان معنایی كه همه انبیا آرزو داشتند، لكن موانع اسباب این شد كه نتوانستند اجرا بكنند؛ و همه اولیا آرزو داشتند و موفق نشدند كه اجرا بكنند، به دست این بزرگوار اجرا بشود... .
●- من نمیتوانم اسم رهبر روی ایشان بگذارم، بزرگتر از این است، نمیتوانم بگویم كه شخص اول است برای اینكه دومی دركار نیست، ایشان رانمیتوانیم ما با هیچ تعبیری تعبیر كنیم الا همینكه مهدی موعود است، آنی است كه خدا ذخیره كرده است برای بشر.
●- ... چه مسعود و مبارك است روزی كه جهان از دغلبازیها و فتنه انگیزی ها پاك شود و حكومت عدل الهی بر سراسر گیتی گسترش یابد و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت حق تعالی بر بسیط زمین افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامی بر بشریت حاكم شود و كاخهای ستم و كنگرههای بیداد فرو ریزد و آنچه غایت بعثت انبیا (علیهم صلواه الله) و حامیان اولیا (علیهم السلام) بوده تحقق یابد و بركات حق تعالی بر زمین نازل شود و قلمهای ننگین و زبانهای نفاق افكن شكسته و بریده شود و سلطان حق تعالی بر عالم پرتو افكن گردد و شیاطین و شیطان صفتان به انزوا گرایند و سازمانهای دروغین حقوق بشر از دنیا بر چیده شوند و امید است كه خداوند متعال آن روز فرخنده را به ظهور این مولود فرخنده هر چه زودتر فرا رساند و خورشید هدایت و امامت را طالع فرماید.
●- دست عنایت خدای تبارك و تعالی به سر این ملت كشیده شده است و ایمان آنها را تقویت فرموده است كه یكی از علائم ظهور بقیة الله اروحنا فداه است.
●- و در حكومت عدل بقیة الله هم عدالت جاری میشود، لكن حبهای نفسانی در بسیاری از قشرها باقی است و همان حب های نفسانی است كه بعضی روایات هست كه حضرت مهدی (سلام الله علیه) را تكفیر میكنند.
●- مهدی منتظر در لسان ادیان و به اتفاق مسلمین از كعبه ندا سر میدهد و بشریت را به توحید می خواند. چه بسا كه این تحول و دگرگونی، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد "ولیس من الله بمستنكر" كه دهر را در ساعتی بگنجاند و جهان را به مستضعفان، این وارثان ارض بسپارد و آفاق را به جلوه الهی ولی الله الاعظم صاحب العصر ارواحنا له الفداء روشن فرماید و پرچم توحید و عدالت الهی را در عالم بر فراز كاخ های سپید و سرخ مراكز ظلم و الحاد و شرك به اهتزاز در آورد. وما ذلك علی الله بعزی.
و من امیدوارم كه انشاء الله برسد روزی كه آن وعده مسلم خدا تحقق پیدا كند و مستضعفان مالك ارض بشوند. این مطلب وعده خداست و تخلف ندارد، منتها آیا ما درك كنیم یا نكنیم، آن به دست خداست.
●- ممكن است در یك برهه كمی وسایل فراهم بشود و چشم ما روشن بشود به جمال ایشان. این چیزی كه ما در این وقت، در این عصر وظیفه داریم، این مهم است. همه انتظار داریم وجود مبارك ایشان را، لكن با انتظار تنها نمیشود، بلكه با وضعی كه بسیاری دارند، انتظار نیست.
اندیشههای انحرافی:
اینهایی كه میگویند كه هر عَلمی بلند بشود و / هر حكومتی / خیال كردند كه هر حكومتی باشد این بر خلاف انتظار فرج است، اینها نمیفهمند چی دارند میگویند...
ما اگر فرض میكردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار میزدیم برای این كه خلاف آیات قرآن است. اگر هر روایتی بیاید كه نهی از منكر را بگوید نباید كرد، این را باید به دیوار زد، این گونه روایت قابل عمل نیست.
●- یك دسته دیگری بودند كه انتظار فرج را میگفتند این است كه ما كار نداشته باشیم به این كه در جهان چه میگذرد، بر ملتها چه می ذرد، بر ملت ما چه می گذرد، به این چیزها ما كار نداشته باشیم ما تكلیفهای خودمان را عمل میكنیم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند انشاء الله درست میكنند دیگر ماتكلیفی نداریم، تكلیف ما همین است كه دعا كنیم ایشان بیایند وكاری به كار آنچه در دنیا میگذرد یا درمملكت خودمان میگذرد نداشته باشیم اینها هم یك دستهای،مردمی بودندكه صالح بودند.
●- یك دستهای میگفتند كه خوب باید عالم پرِ معصیت بشود تا حضرت بیاید ما باید نهی از منكر نكنیم، امر به معروف هم نكنیم تا مردم هر كاری میخواهند بكنند، گناهها زیاد بشود كه فرج نزدیك بشود.
●- یك دستهای از این بالاتر بودند میگفتند باید دامن زد به گناهها، دعوت كرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت (سلام الله علیه) تشریف بیاورند. این هم یك دستهای بودند كه البته در بین این دسته منحرفهایی هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرفهایی هم بودند كه برای مقاصدی به این دامن می زدند.
●- یك دسته دیگری بودند كه میگفتند كه هر حكومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حكومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند، آنهایی كه بازیگر نبودند مغرور بودند به بعض روایاتی كه وارد شده است بر این امر كه هر علمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است آنها خیال كرده بودند كه نه، هر حكومتی باشد، در صورتی كه آن روایات كه هر كس علم بلند كند علم مهدی، به عنوان مهدویت بلند كند... .
عدالت و تکلیف:
●- ما اگر دستمان میرسید قدرت داشتیم باید برویم تمام ظلم وجورها را از عالم برداریم، تكلیف شرعی ماست منتها ما نمیتوانیم: اینی كه هست این است كه حضرت عالم را پرمیكند از عدالت، نه شما دست بردارید از این تكلیفتان، نه اینكه شما دیگر تكلیف ندارید. و لهذا می بینید فساد در آن وقت بود و حالا هم هست و تا آخر هم خواهد بود بله، در زمان حضرت صاحب (سلام الله علیه) حكومت واحد می شود، قدرت حكومت...
عدالت یك عدالت اجتماعی در همه عالم می آید اما نه این كه انسان ها بشوند یك انسان دیگر، انسان ها همان ها هستند كه یك دسته شان خوبند، یك دسته شان بد، منتها آنهایی كه بد هستند دیگر نمی توانند كه كارهای خلاف بكنند.
یكی می خواهد كه بیاید احیاء كند این افكار را و من امیدوارم كه انشاء الله حضرت بقیة الله زودتر تشریف بیاورند و این طبیب واقعی بشر، با آن دم مسیحائی خود اصلاح كند اینها را. روز جمعه به ولی امر (عج) ، متعلّق است.
- تعداد بازدید : 3062
- 6 آذر 1396
- نسخه قابل چاپ
- اشتراک گذاری
کلمات کلیدی: رهبری امام مهدی غیبت قیام انتظار