شما در اکثر مواقع در پاسخ به شبهات به کاربران می‌گویید: قبل از هر چیز به قصد، نیت و هدف شبهه کننده دقت کنید چون هدفی که از آن شبهه قصد می‌شود از خود آن مهم‌تر است و به این گفته حضرت علی (ع) استناد می کنید: «اراده باطل از سخن حق». اما این گفته ایشان را چطور می‌ توان با گفته دیگری از خودشان که می فرمایند: «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال»، تطابق داد؟ چگونه می‌توانیم این دو حدیث را با هم جمع کنیم؟ (دیپلم ریاضی)

سوالات و شبهات

قرآن کریم، چگونه کتابی است؟ آشنایی بیشتر با قرآن، از قرآن -3
معاندان شبهه می‌کنند که در قرآن کریم در مورد حضرت یونس (ع) تناقض وجود دارد! در ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻟﺼﺎﻓﺎﺕ ﺁﯾﻪ 145 آمده: ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﻧﺎﺧﻮﺵ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﺧﺸﻜﻰ ﺍﻓﻜﻨﺪﻳﻢ؛ ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺧﺸﮑﯽ ﮐﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ ﻫﺴﺖ ﺍﻓﮑﻨﺪﯾﻢ! اما ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻟﻘﻠﻢ ﺁﯾﻪ 49 آمده: ﺍﮔﺮ ﻟﻄﻔﻰ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺗﺪﺍﺭﻙ ‏[ﺣﺎﻝ‏] ﺍﻭ نمی‌کرد، ﻗﻄﻌﺎ ﻧﻜﻮﻫﺶ ﺷﺪﻩ ﺑﺮ ﺯﻣﻴﻦ ﺧﺸﻚ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ می‌شد ‏-! ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﻧﺸﺪﻩ! پاسخ چیست؟ (دیپلم / شیراز)
در قرآن تناقض وجود دارد. در یک آیه ادعا دارد که شما را در قیامت به سه گروه تقسیم می‌کنیم در یک آیه مدعی شده به دو گروه! - آیا روزهای الله برابر با ۱۰۰۰ روز بشر است یا برابر با پنجاه هزار روز بشر است؟ - آیا فرشته مرگ یکی است یا چندتا ...؟ اینها دلیل بر این است که قرآن وحی نیست، سخنان شخص (حضرت) محمد (ص) است، چون سواد نداشتند و ...؟ (دانشجوی عمران، مشهد)