با یکی از دبیران فلسفه بحثم شد. او می‌گفت هیچ تاریخی درست نیست، همش تحریف شده و دستکاری شده است. تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی همش دروغه. می گفت جمهوری اسلامی به خاطر سود و منافع خودش تاریخ های اسلام و انقلاب اسلامی رو به سود خودش بیان می‌کند. گفت نمی ‌شود که به ضرر و ضد خودش بگوید. ایران هیچ وقت خوبی‌های زمان شاه رو نمیگه، حتی گفت تمام کشور‌ها اینگونه هستن تنها ایران اینطوری نیست؟ (علوم انسانی / ارومیه)

سوالات و شبهات

به نظر شما چه عواملی باعث شده که کشورهای آمریکا، انگلیس و اسرائیل، متاسفانه اینقدر در جنگ نرم علیه ایران موفق بودن؟ الان با ماهواره و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تونستن خیلی افراد رو به گناه بکشونن و خانواده‌ها و جوانان رو نابودکنن. (دیپلم، نجف آباد)
امریکا ستیزی - مدتی است که آقای صادق زیبا کلام عنوان می‌کند که امریکا ستیزی چه نفعی برای ما داشته؟ یا اینکه چه مرجعی رسالت نابودی اسراییل را بر عهده ما گذاشته است. لطفا پاسخی جامع و درخور به این سخنان بدهید.
بعضی‌ها میگن که مسلمان‌ها، مسلمان بودنشون رو مدیون خلیفه دوم هستند چرا که ایشون بودند که با لشکر کشی و ...(گرچه از راه نادرست و غیر اسلامی) تمدن اسلامی را حتی در اروپا گسترش دادند. آیا اگر این اتفاق نمی‌افتاد، به احتمال چند درصد اسلام این همه گسترش پیدا می‌کرد جدای از اینکه نقد‌های زیادی به این عمل خلیفه دوم بار میشه، آیا می‌شود کار ا را صد در صد اشتباه دانست یا اینکه اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم تا حدی هم (گر چه کم) قابل تحسین بود و موجب پیشرفت اسلام شد؟