س – چرا 124 هزار نبی همه در خاورمیانه بودند (یعنی مثلث ایران، رم و مصر)، مگر مردم چین، ژاپن و هند و یا سرخ پوستان نبی نمی‌خواستند؟ تکلیف کسی که هیچ نبی‌ای بر او نیامده چیست؟

سوالات و شبهات

ارتباط کلامی - استفاده از لفظ "خواهر عزیز" در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حتی در فضای عمومی (مثل دانشگاه) و یا در حین صدا کردن یه نفر، جواب میده(جونم), اون هم برای خطاب کردن جنس مقابل (غریبه یا از اقوام‌)، آیا عیبی دارد؟ و چرا؟ (دانشجو / عربستان)
قهر - میشه بدونم که آیا اصلا بنده‌ها حق دارن از دست خدا ناراحت بشن،در هنگامی که دعاهاشون برآورده نمیشه؟ ما از کجا باید بدونیم که بعضی حرف‌ها که در هنگام عصبانیت به خدا می‌زنیم کفره؟ یا نه مثلا آرزوی مرگ، شاکی شدن از خدا قهر کردن با خدا دیگر سر نماز دعا نکردن یا شاید کلا ترک نماز؟! آیا با توبه پذیرفته می‌شود یا نه؟ خوب بالاخره انسان‌ها هم حق ناراحت شدن دارند؟ (دانشجو / اراک)
محبت - شخصی از بنده سوال کرد: خدا ما را دوست ندارد و موقعی که دعا می‌کنیم جوابمان را نمی‌دهد و برای چه نماز بخوانم با اینکه می‌دانم که خدا من را دوست ندارد. و اصلا چرا مرا خلق کرده؟ و خلاصه از همه چیز و همه کس متنفر می‌باشد. چطور می‌توانم او را به خدا و به اسلام و به خلقتش و به مردم خوش‌بین کنم؟ (لیسانس دینی و عربی / اهواز – ملاثانی)