تعریف علم و حکمت و تفاوت آنها چیست؟ پیشهاد می‌شود این پایگاه، بخشی را به تعریف کلمات و واژها اختصاص دهد، چرا که بسیاری خطاهای فکری و ذهنی، از همین ندانستن معانی درست است. (لیسانس / تهران)

سوالات و شبهات

انسان‌شناسی - چرا بدون وجود دلیل قانع کننده‌ای به خود تلقین می‌کنیم که بشر سوال اساسی دارد که «از کجا آمده‌ام و...» و جواب آن سوالات را دین می‌دهد؟! و از طریق آن، ضرورت نیاز به دین را اثبات می‌کنیم و می‌گوییم که بشر به دین نیاز دارد و...؟ آیا بهتر نیست به جای اشتغال به این بحث‌ها که خروجی آن صفر است و بهره‌ای در آن وجود ندارد به مسائل دیگر بپردازیم و تلاش کنیم تا رشد علمی کنیم و کشور را بی‌نیاز کنیم؟ (الکترونیک / تهران)
خدا و دین - به کسانی که هیچ دینی را قبول ندارند و می‌گویند: ما فقط خدا را قبول داریم، در اصطلاح علمی چه می‌گویند و چه چیزهایی باید در مورد آنها بدانیم. (ترکیه – دنیزلی / دیپلم)
سؤال خدا - سوره طه آیه 17 - آیا خدا نمی‌دانست در دست موسی چیست که پرسید "‌وَمَا تِلْكَ بِيَمِينِكَ يَا مُوسَى" و آیا جواب موسی (ع): « قَالَ هِيَ عَصَايَ – این عصای من است»، العیاذ بالله به معنای تعلیم به خداوند نیست؟ لطفا ابهام زدایی کنید این شبهه بسیار برای زیر سوال بردن علم خدا مطرح می‌شود.