اگر روزه گرفتن و نگرفتن، هر دو به امر خدا و برای او باشد، هر دو عبادت اوست / 17
امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام:
«فَرَضَ اللّه ُ ··· الصِّيامَ ابتِلاءً لإخلاصِ الخَلقِ»
خداوند ··· روزه را براى آزمودن اخلاص بندگان ، واجب كرد.
(نهج البلاغة : الحكمة 252)
حضرت امام کاظم علیه السلام:
«دَعْوَةُ الصّائِمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ»
دعاى شخص روزهدار هنگام افطار مُستجاب مىشود.
(بحار الانوار: ج 93، ص 255)
●- «وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ حُنَفَاءَ وَيُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُؤْتُوا الزَّكَاةَ وَذَلِكَ دِينُ الْقَيِّمَةِ» (البینة، 5)
و به آنها دستورى داده نشده بود جز اينكه خدا را بپرستند در حالى كه دين خود را براى او خالص كنند و از شرك به توحيد بازگردند، نماز را برپا دارند و زكات را بپردازند؛ و اين است آيين مستقيم و پايدار!
●- اگر چه هر حُکمی، حکمتها، نتایج و آثاری دارد، اما حکمت اصلی تمامی احکام الهی، امتحان اخلاص بندگانش میباشد.
www.x-shobhe.ir
www.x-shobhe.com
www.313110.ir
کلمات کلیدی:
حدیث امروز رمضان