چرا درزمان‌های گذشته مردم آن همه معجزات آشکار از پیامبران‌شان می‌دیدند – حالا بماند برخی ایمان می‌آوردند یا نه – اما در این زمان، ما محروم از شخصی هستیم که ادعا کند مستقیم از طرف خدامبعوث شده یا معجزه‌ای بیاورد؟ (سیکل/ محمد شهر)

سوالات و شبهات

خداوند چگونه ادعا می‌کند انسان را دوست دارد در حالی که این همه درد و مصیبت انسان‌ها را می‌بیند و کاری نمی‌کند حتی پاسخ نیازهایی که خود در در انسان گذاشته را نمی‌دهد، آیا جز این است که ما را برای سرگرمی خود آفریده و آیا دین جز بردگی است که ما را مجبور می‌کند در برابرش سجده کنیم، اگر این کارنکردیم با وحشی‌گری تمام ما را عذاب می‌کند؟! و در جواب سوال آخر لطفا با توجه به نکته قبل، جواب‌های سطحی مثل دین ما را به راه رستگاری هدایت می‌کند ندهید. جواب قابل قبول، جوابی است که منطق آن را بپذیرد.
در باره‌ی دو سؤال: 1- واجب الوجود قائم به ذات خودش هست نه قائم به علت - دو: واجب الوجود ذاتش عین صفاتش هست. لطف کنید خیلی ساده و با مثال توضیح بدین. (کارشناسی نرم‌افزار)
موضوع سوال مربوطه به بحث توحید در ربوبیت و اختیار و جبر است. اگر ما مختاریم پس دیگه تدبیر خدا چه معنایی داره؛ وقتی که خداوند به هر چیز و هرکسی توانایی‌های لازمه‌اش رو داده دیگه چه نیازی به تدبیر خدا هست؟ اصلا این چه تدبیریه که انسان هرکاری می‌خواد انجام میده چه گناه و جنایت چه ثواب! درواقع انسان در دنیا مختاره و شیعیان در این مورد غلو میکنن، خدا ما رو گذاشته ببینه چطوری رفتار می‌کنیم و تا قیامت باما برخورد بشه و هیچ تدبیری در جهان نیست... (علوم انسانی، کرمانشاه)