طبق احادیث اعتقاد داریم برخی از پیامبران زنده هستند؛ همچون حضرت خضر و حضرت عیسی (علیهما السلام)‌؛ سؤال اینست که آیا بین مردم هستند یا در آسمان‌؟ همچون دیگران متشکل از جسم و روح هستند؟ تفاوت‌شان با امام زمان (عج) از این زاویه در چیست‌؟ (حسابداری / بندرگز)

سوالات و شبهات

در قرآن ذکر شده که کسانی که مال یتیم می‌خورند همانند این است که آتش به شکم خود می‌ریزند. سوال من اینه که آیا تمامی کارهای روزمره ما دارای یک جنبه‌ی باطنی هستند؟ اگر بله، آیا این جنبه‌ی باطنی در جهان دیگری اتفاق می‌افتد؟
آیا می‌شود بدون پرداختن به مباحث کلان و یا استدلال‌های گوناگون، به اولین و اصلی‌ترین گام در شناخت و ایمان، و نیز در گمراهی و گناه و راه چاره اشاره نمود؟ مقصودم بیشتر از جنبه‌ی "خودشناسی" است. چه عواملی در ما سبب ایمان یا انحرافات بعدی می‌شود؟ بالاخره هر چه هست، در وجود خودمان رخ می‌دهد.
خداوند برای هر کدام از مخلوقات آفاقی، از ابتدا شرح وظایفی نهاده؛ مثلاً به بادها نهادینه شده تا ابرها رو از کرانه‌های اقیانوس به این سو وآن سو هدایت کنند و اقصی نقاط زمین را آبیاری کنند و ویا کرات امر گردیده‌اند تا از ابتدای خلقت تا انتهای آن با فلان سرعت فلان مسیر را طی کنند و... - حال سؤالم اینه که علی رغم تعیین شرح وظایف؛ آیا خداوند روزانه در کار و بار اینگونه مخلوقات دخالت می‌کند؛ یا مداخله را و‌اگذاشته به روز بعث (معاد)؟