چگونه هنگام ظهور امام زمان علیه السلام، در صف بیعت کنندگان او قرار می‌گیریم؟ (هفتم / مشهد)

سوالات و شبهات

از آنجایی که امام مهدی (ع) قبل از وقوع روز قیامت ظهور خواهند کرد و همچنین بعد از امامت ایشان دیگر امامان نیز به حکومت خواهند رسید و جهان پر از عدل خواهد شد و انسان‌ها آگاه به خداوند متعال و ائمه معصوم خواهند شد و در نهایت برای روز قیامت آماده می‌شوند، پس چه دلیلی دارد که از روز قیامت و علائم آن وحشت داشته باشند؟ منظورم این است که دیگر موارد روز قیامت مثل صدای صور اسرافیل و در هم کوبیده شدن کوه‌ها و زمین برای انسان‌هایی که ائمه حاکم و امام آنها بوده ترسناک نیست بلکه رسیدن به وعده دلنشین خداوند متعال است - من به شخصه اینطور حس می‌کنم ؟ (ارشد هنر)
از امام باقر علیه السلام روایت شده: هنگامی ‌که قائم اهل‌بیت (ع) قيام كند ... در ميان اهل تورات با تورات و در ميان اهل انجيل با انجيل و در ميان اهل زبور با زبور و در ميان اهل قرآن با قرآن حكم خواهد کرد. با توجه به اینکه حضرت مهدی علیه السلام مأمور به اجرای احکام اسلام و قرآن هستند، چگونه می‌شود در میان یهودیان و مسیحیان بر اساس کتاب و احکام آنان قضاوت کند؟!
گفته می‌شود که غیبت امام زمان (عج) به خاطر گناهان ما طولانی شده است وخود ایشان از غیبت طولانی‌شان ناراحت هستند؛ پس چرا در بعضی اشعار و گفت و گوها، امام زمان (عج) را به جان مادرشان و بعضی مقدسات دیگر قسم می‌دهیم که زودتر بیا! در حالی که می‌دانیم طولانی شدن غیبت ایشان به خاطر گناهان ماست. آیا این قسم دادن‌ها کار درستی است و از نظر دین پسندیده می‌باشد؟