ایکس – شبهه – پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات: خشم و خشونت نیز جزو کلماتی چون دموکراسی و حقوق بشر و بسیاری از اصطلاحات دیگر، ابزار و حربهای به دست کفار خشن و خونآشام قرار گرفته است. هر جنایتی میکنند؛ سپس هر عکسالعمل، دفاع یا مقابلهای را «خشونت»، «دیکتاتوری»، «تروریسم»، «نقض حقوق بشر» و ... میخوانند. ندیدید و نشنیدید که اخیراً امریکا در مقابل این جنایات وحشتناک اسرائیل مدعی شد: «به اسرائیل حق میدهیم از خودش دفاع کند و چگونگی این دفاع را نیز خودش تشخیص میدهد؟» - پس میپرسیم: خشونت یعنی چه و خشن یعنی کی؟
الف – هر جا که رحمت باشد، غضب نیست هست و هر جا لطف باشد، شدت نیز هست، و هر کجا ثواب (باشد)، حتماً عقاب هم وجود دارد. خداوندی که «ستار العیوب، غفار الذنوب، سریع الرضا و ارحم الراحمین» است، «سریع الحساب و شدید العقاب» نیز هست.
هم چنین هر کجا جاذبه باشد، لابد دافعه نیز هست. چنان چه یک عده جذب معرفت و محبت الهی میگردند و یک عده هر وقت نام خدا، وحدانیت خدا و ذکر او به میان آید، حتی حالشان به هم میخورد و متقابلاً اگر ذکر محبوبهای خودشان به میان آید، بشاش و شاداب میگردند:
«وَإِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَإِذَا ذُكِرَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ» (الزّمر، 45)
ترجمه: و چون خدا به يگانگى (وحدانیت) ياد شود، دلهاى كسانى كه به آخرت ايمان ندارند دچار نفرت (مشمئز) مىشود، و چون كسانى غير از او ياد شوند، به ناگاه آنها مسرور مىشوند.
ب – انبیای الهی، پیامبر عظیم الشأن، حضرت محمد مصطفی و معصومین صلوات الله علیهم اجمعین و از جمله حضرت امام مهدی سلامالله علیه، اسلام، قرآن، حدیث و سنّت نبوی و حتی مؤمنین و سلوک آنها نیز از این قاعدهی «جاذبه و دافعه» و بالتبع «رحمت و غضب – یا شدت» مستثنی نمیباشند. چنان چه خداوند رحمان و رحیم، در قرآن کریم، خطاب به رسولش که او را «رحمة للعالمین» خوانده است، دستور خشم و سخت گرفتن بر کفار و منافقین میدهد و امام زمان علیهالسلام نیز چه در خَلق و چه در خُلق – چه در صورت و چه در صیرت، شبیهترین شخص به ایشان میباشند:
«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ» - التّوبة، 73)
ترجمه: اى پيامبر! با كافران و منافقان جهاد كن و بر آنان سخت بگير و جايگاهشان دوزخ است، و چه بد سر انجامى است.
و چنان چه میفرماید: حضرت محمد صلوات الله علیه و تمامی کسانی که با او هستند، از این دو صفت برخوردارند: « مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ – الفتح، 29»
انسان تجلی اسمای الهی است و انسان کامل، مظهر اتمّ اسمای الهی میباشد که رحمت و غضب نیز از اسما و صفات اوست.
ج – به رغم آیات صریح قرآن کریم و نیز حکم عقل سلیم، بسیاری سعی دارند القا کنند که خیر، خدا فقط رحم دارد و غضب ندارد، جهنمی هم در کار نیست و اگر باشد عذابکی محدود است [ادعای یهودیان که در قرآن نیز آمد است]، خدا بندگانش را دوست دارد و عذاب نمیکند ...؛ پس بروید هر کاری که دلتان خواست انجام دهید! یعنی ارسال همه انبیا و بشارتها و انذارهایشان نیز تکذیب میشود. همین تبلیغات سوء را نیز راجع به حضرت مهدی علیهالسلام میکنند.
ج/1 – اهداف اصلی از این ضد تبلیغ و ترویج این انحرافات فکری، از یک سو ضایع کردن روح و میل به تقوا در مردم است تا به فساد و تباهی کشیده شوند و از سوی دیگر، تطهیر جنایات مستکبرین صهیونیست میباشد.
به مردم القا میکنند که اولاً بیجهت کفار، مشرکین، منافقین و ظالمینِ جنایتکار و ددمنش را دشمنان خدا و مورد غضب آنها نپندارید، لعن نکنید، مرگ بر نگویید، دشمنی نکنید و ...، خدا همهی آنها را دوست دارد و عذابی هم برای آنان در نظر نگرفته است – ثانیاً اگر مقابل جنایات آنها بایستید، با آنها مخالفت و دشمنی کنید و یا بجنگید، «خشونتطلبی» کردهاید که صفت خیلی بدی است(؟!) - یعنی بگذارید هر کاری که میخواهند بکنند، و شما به جای آن که مسلمان و تسلیم خدا باشید، تسلیم آنان گردید.
برخی نیز (که خود باوری ندارند) میخواهند مسلمانان و مؤمنان را از ظهور و قیام ایشان بتراسند، تا نگاهی منتظرانه به ایشان و مهدویت نداشته باشند و در لسان و عمل دعا و همت برای ظهورش ننمایند و قلبشان امیدوار و خواهان نباشد، تا محکوم و مرعوب و تسلیم طاغوتیان گردند.
د – حضرت امام مهدی عجّ الله تعالی فرجه الشریف، به میهمانی یا جشن تولد نمیآیند، بلکه «قیام به قسط» میکنند برای ریشهکنی جهل، کفر، شرک، نفاق، ظلم، جرم، جنایت، استکبار، استعمار، استثمار، نسلکشی، فساد، فحشا ... و آن چه این شیطانپرستان بر دنیا حاکم کردهاند.
*- بدیهی است این قیام، اگر چه دعوت به حق و اصلاح است، اما مانند هر هدف و حرکت دیگری «جاذبه و دافعه» دارد، پس موافق و مخالف دارد. دوست و دشمن دارد.
*- بدیهی است که به ایمان، صلح، صفا و وحدت دعوت میشود، اما دشمنان، آرام ننشسته و تسلیم نمیگردند، بلکه جنگها و خونریزیهای شدیدی به راه میاندازند [کفار، انقلاب ما و اندکی بیداری مسلمانان را تحمل نمیکنند، چه رسد به قیام جهت استقرار حکومت عدل جهانی]. و صد البته حضرتش نیز در مقابل جنایات و گردنکشیهای آنان، با دسته گُل و شیرینی و لبخند به استقبال نمیروند و فقط به گفتمان توأم با تسامح و تساهل بسنده نمینمایند. بلکه به شدت برخورد کرده و ریشهکن مینمایند.
پس، هر کس جذب رحمت «امام الرحمة» گردید، مشمول رحمت واسعهی الهی میگردد، و هر کس به مقابله برخاست، با غضب و شدت ایشان که تجلی همان غضب الهی است مواجه میگردد، لذا فرمود: او خیر است برای شما، اگر از مؤمنین باشید.
کلمات کلیدی:
سیاسی امام مهدی