آیا حق به جانب برخورد کردن خوب است یا بد‌؟ می‌گویند: شهدا خود را حق به جانب نمی‌دیدند، با اینکه یقین داشت حق به جانب آنهاست. با احدی حق به جانب و از سر تفرعن و عجب برخورد نمی‌کردند!

سوالات و شبهات

نوروز - با توجه به نزدیک شدن نوروز، بحث "بدعت" بودن این عید شکل می‌گیرد و حتی عده‌ای آن را تحریم می‌کنند. احادیث و روایات متضادی نیز نقل می‌شود (مثل هدیه آوردن برای پیامبر و حضرت علی در نوروز و تایید ایشان و همچنین روایات مخالف نوروز) لطفا راهنمایی کنید البته در مورد نیک بودن اعمالی مثل صله ارحام نظافت و .. و خطا بودن اسراف و خرافات و ... شکی نیست سوالم بیشتر در مورد خود نوروز است. (حسابداری)
ازدواج - باب شده بسیاری از دختران خواستگارهای خود را که تحصیلات دانشگاهی ندارند رد می‌کنند. آیا این معیار ازدواج صحیح است؟ 2. نظر اسلام در مورد کار کردن زن چیست؟ آیا در مورد ازدواج پسر باید با این مسئله سنتی برخورد کند یا امروزی، قبول کند یا خیر؟ 3. آیا خرید سرویس طلا یک رسم پسندیده است؟ چرا مراجع تقلید در این باره حکمی نمی‌دهند تا این مانع ازدواج برداشته شود؟ (مترجمی زبان)
زیارت - دوستی دارم از خارج اومد پیشم، رفتیم با هم مشهد زیارت امام رضا با این که مسیحی بود ولی خیلی دوست داشت اونجا را ببینه رفتیم و خیلی محترمانه اونجا را دید واحترام گذاشت، ولی چیزی که برا ش خوشایند نبود رسیدن مردم به ضریح بود که معمولا با هل دادن و بی‌احترامی به هم توام بود... (ادامه در متن) - لیسانس مدیریت