شبهات زیادی در رابطه با صحت (سندیت) زیارت ناحیه مقدسه وجود دارد‌. آیا علمای بزرگ صحت اعتبار این زیارت را تایید کرده‌اند؟ چرا در مفایتح نیست؟ (کارشناسی ارشد اقتصاد)

سوالات و شبهات

ما در زیارت روز جمعه امام زمان علیه السلام در سلام دوم به آن حضرت می‌گوییم "السلام علیک یا عین الله فی خلقه" که در ترجمه‌اش نوشته شده «سلام بر تو ای دیده خدا بر خلقش». منظور از این دیده خدا چیه؟ و به کدوم مقام ایشان اشاره شده؟ در مورد این اگه میشه یه توضیح عمیق بدین و در مورد اختیارات وقدرت اون هم اشاره ای داشته باشین که خیلی ممنون میشم. (لیسانس / تهران)
زیارت - دوستی دارم از خارج اومد پیشم، رفتیم با هم مشهد زیارت امام رضا با این که مسیحی بود ولی خیلی دوست داشت اونجا را ببینه رفتیم و خیلی محترمانه اونجا را دید واحترام گذاشت، ولی چیزی که برا ش خوشایند نبود رسیدن مردم به ضریح بود که معمولا با هل دادن و بی‌احترامی به هم توام بود... (ادامه در متن) - لیسانس مدیریت
در قرآن کریم آمده: تو نمی‌توانی به مردگان بشنوایانی (إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَى)؛ پس زیارت و درد دل و دعا و توسل نزد قبور پیامبر اکرم و اهل عصمت علیهم السلام، هیچ اثری ندارد – پاسخ چیست؟