چرا شما نیازهایتان را باید به خدا بگویید‌، اگر خدایتان از نیاز‌های شما بی‌خبر است، پس چطور می‌توانید بگویید که او عالم است، اگر خدایتان عالم نیست پس چرا او را پرستش می‌کنید؟ (فضای مجازی)

سوالات و شبهات

پس از انفجار بزرگ (بیگ بنگ)، همه اتفاقات طوری افتاده که با دلایل علمی قابل اثبات هستند، و نیازی به وجود ربّ نیست؟! مثلا قرآن در اثبات توحید ربوبی می‌فرماید آیا شما باران را از آسمان می‌فرستید یا خدا . خب درست است که ما نمی‌فرستیم، اما نیازی هم به رب نیست و باران طی یک سری حوادث قابل توجیه با علوم تجربی باریده می‌شود‌. جواب شما برای اثبات توحید ربوبی چیست؟ (دانشجوی پزشکی)
آیا همان طور که ما یک نقاشی را خلق می‌کنیم و خدا خالق ما است، خداوند خالقی دارد و آن خالق هم خالقی و این روند تا بی‌نهایت ادامه پیدا می‌کند؟! (دیپلم، قم)
آیا خدا دارای احساسات و ادراکات انسانی است؟ با دیدن مستند راز و ...، دریافتم برخی بر این باور هستند که خدا فاقد احساسات و ادراکات انسانی هست و فرق بین چیزی که می‌خواهید و نمی‌خواهید را متوجه نمی‌شود و این موارد به ذهن انسان باز می‌گردد! و می‌گویند اگر شما کودکی را در حال درد کشیدن ببینید چه اقدامی می‌کنید؟ پس چرا خدا اقدامی نمی‌کند؟ و در نهایت به این نتیجه می‌رسند که خدا سیستمی از جنس انرژی است و فاقد ادراکات انسانی می‌باشد و هر یک از ما که از جنس انرژی هستیم پس از مرگ به انرژی هستی می‌پیوندیم یا به عبارتی فنای فی الله (انرژی) می‌شویم. لطفا پاسخ سوالات را با دلایل عقلی بیان بفرمایید.