آیا جمله‌ی ـ«هر کار خیری می‌کنیم، مثلا مسجد می‌ریم و یا نماز می‌خونیم، نشانه محبت خدا به ماست و خدا به ما نظر کرده تا ما این کارها رو انجام بدیم و خدا اول دست دوستی به سمت ما دراز کرده» درسته؟

سوالات و شبهات

آیا حضرت زینب (ع) سر نماز کسانی را که سنگ می‌زدند دعا کردند؟ آیا امام حسین به شمر گفت برو من در قیامت شفاعتت را می‌کنم؟ آیا قاتلان پیامبران و امام بخشیده نمی‌شوند، حتی اگر توبه کنند؟ اگر آن شخص توبه کرده (به فرض) باز می‌توان لعنتش کرد؟
آیا شخصی که بر اثر سستی و تنبلی تارک الصلاة شده، آیا خداوند استغفار، دعاها، صدقه‌ها و سایر کارهای خیرش را بطور کامل و محض توجه نکرده و او را بخودش رها می‌کند؟ یا خیر عکس آن صادق بوده و به دعاها و نیایش‌هایش توجه داره و او را کمک می‌کند که نماز خوان شده و سعادتمند کند؟ [لطفاً با فرض و اطلاعاتی که مرقوم داشتم پاسخگو باشید] (دانشجو / تهران)
آیا بهرمندی از نعمت‌های دنیوی مثل قدرت، شهرت و ثروت، نشان و ملاک برتری نزد خداوند است یا وسیله آزمایش؟ اگر وسیله آزمایش است چه کار باید کرد برای موفقیت در این امتحان؟ نماز و روزه و عبادات و تقوا و علم و دیگر کمالات چطور نشان برتری‌اند یا امتحان هستند؟ (الکترونیک)