غرب‌شناسی نیز در کنار دین شناسی و اسلام شناسی ضرورت دارد؛ ما موظفیم که آگاهی خود را از تمدن غرب و مدرنیته بالا ببریم. اما با نظرات متفاوتی چون «فردیدی‌ها، جریان سنت‌گراها با تأسی به آقای دکتر نصر، شهید آوینی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری و...» و در مقابل آقای دکتر داوری اردکانی هستند که می‌گویند: « غرب یک عالم است و عالم پر از امکان‌ها است» و درضمن غرب را یکسره خوب و بد هم نمی‌دانند. نظر شما در رابطه با افکار ایشان نسبت غرب چیست؟

سوالات و شبهات

آیا جمله‌ی «کربلا به رفتن نیست، به شدن است»، از شهید آوینی می‌باشد؟ لطفاً پاسخگو باشید. (تکرار)
مبرهن است که تلاش برای کسب روزی از وظایف هر انسانی می‌باشد؛ ولی بسیاردیده شده که برخی، هر چه تلاش می‌کنند روزی اندکی دارند و برخی هم خوش نعمت و خوش روزی هستند: اولا: آیا این قول (کم یا بیش بودن روزی افراد) را می‌پذیرید؟ ثانیا: آیا صحت دارد که برخی مقدراتی غیرقابل تغییر دارند؟ بسیار دیده‌اییم که خیلی‌ها با نکبت آمده‌اند و با نکبت هم زیسته و مرده‌اند! لیکن به قول معروف: برخی دست به خاکستر می‌زنند طلا می‌شود. آیا این سخن وجهه دینی دارد؟
گفته می‌شود که غیبت امام زمان (عج) به خاطر گناهان ما طولانی شده است وخود ایشان از غیبت طولانی‌شان ناراحت هستند؛ پس چرا در بعضی اشعار و گفت و گوها، امام زمان (عج) را به جان مادرشان و بعضی مقدسات دیگر قسم می‌دهیم که زودتر بیا! در حالی که می‌دانیم طولانی شدن غیبت ایشان به خاطر گناهان ماست. آیا این قسم دادن‌ها کار درستی است و از نظر دین پسندیده می‌باشد؟