ما چقدر در مورد روح میدونیم و این که در قرآن گقته شده روح از امر پرودگارت است و به شما اندکی از علم داده نشده یعنی چه . یعنی دانستن حقیقت روح برایمان ممکن نیست؟ (یازدهم تجربی / گلستان)

سوالات و شبهات

باتوجه به آیاتی که بر "امنوا و عملوالصالحات" تأکید دارد؛ آیا درجه‌ی ایمان بالاتر است یا عمل صالح؟
تکرار کلماتی ذکر گونه در بسیاری از فرقه‌ها وجود دارد، مثلا "هیو" که پیروان اکنکار آن را تکرار می‌کنند یا "مانتراها" و اوراد. بسیاری از کسانی که جذب این فرقه‌ها می‌شوند به خداوند یگانه خالق ایمان دارند و قلبا او را صدا می‌زنند. آیا این اذکار می‌توانند موجب گمراهی شوند؟ و آیا گفتن آن گناه است؟ درواقع اجازه بفرمایید از حد کلمه فراتر برویم و کلی‌تر نگاه کنیم؛ برای کسی که در دل به یگانگی خداوند بی‌نیاز ایمان دارد و قصد تقرب به او را دارد، آیا شیاطین می‌توانند نغودبالله خود را به جای خداوند جا بزنند و با وسوسه فرد را وادار به گفتن اذکاری کنند که منجر به قدرت گرفتن خودشان در زمین شود‌؟ یا حالت گمراهی از اینجا ناشی می‌شود که فرد وقت خود را به باطل اختصاص داده و فایده‌ای بر آنها نیست؟ (کارشناسی ارشد هنر)
پس از چندین بار تعویق در برگزاری مراسم ازدواج، روزی را تعیین نمودیم و پس از برنامه‌ریزی، گرفتن سالن، تهیه کارت دعوت و ... متوجه شدیم که زمانش مقارن با "قمر در عقرب" است! دیگر تعییر برایمان ممکن نیست. حال آیا واقعاً آثار نامطلوب و نتایج سوء خواهد داشت؟!