شخصی در واتس‌اپ نوشته است: بیایید یک کمی از سرورمان حضرت امیرمعاویه (رض) بگوییم. حضرت معاویه فرزند حضرت ابوسفیان رضی الله عنهما یکی از کاتبان وحی بود ...، چطور این کوردلان و رافضی‌ها او را گمراه و کافر می‌دانند؟ جواب فوری و دندان شکن می‌خواهم.

سوالات و شبهات

نرجس خاتون علیهاالسلام، مادر امام زمان علیه‌السلام، دختر کدام قیصر روم بوده است؟ کتاب‌هایی منتشر می‌شود که در تمامی اعتقادات ما شبهه می‌اندازند ...، با این هجمه زیاد چه کنیم؟ (دیپلم)
سروش: از دلایلی که باعث شد امام حسین، حرکتش را آغاز کند عبارت بودند از فضای رعب‌آور امنیتی، سازش‌ناپذیری با یزید، و جستجو به دنبال جای امن؛ هیچ سند معتبری هم وجود ندارد که هدف امام حسین قیام و انقلاب بوده است این واژه‌ها ترمولوژی زمانه‌ی ما هستند و ابداً ارتباطی با انگیزه‌ی امام حسین ندارند! واقعه‌ی عاشورا بزرگ شده است چرا که شیعیان نیاز داشتند از این واقعه یک اسطوره بسازند و با پیوند زدن خود به این اسطوره، هم کسب هویت نمایند، هم ابراز مظلومیت کنند و هم از مخالفان خود هویت‌ستانی کنند»؟!
پاسخ ابن تمیمه: (حقیقت این است که علی برای ولایت [خلافت] بر مردم می‌جنگید، و به همین دلیل جمعیت زیادی را کشت و در زمان حکومتش هیچ جنگی با کفار نداشت و هیچ سرزمینی از آن‌ها را فتح نکرد و در آن زمان برای مسلمانان هیچ افزایش خیری نبود) - این سخنی از ابن تمیه است. لطفا جواب او را بدهید.