در شبکه «کلمه»، روحانی وهابی چیزهایی گفت که برای ما [که اطلاعات زیادی نداریم و فقط حب داریم] ایجاد شبهه کرد: 1.اگر حضرت محسن واقعیت داشتند، پس اولین نفر بودند که به پیامبر پیوستند در حالی که پیامبر به حضرت فاطمه گفت که ایشان یعنی حضرت فاطمه اولین نفری هستند که به ایشان می‌پیوندند؟ 2.میگن زن ابوبکر به همراه امام علی حضرت فاطمه را غسل دادند و ابوبکر بر پیکر ایشان نماز خواند؛ آیا واقعیت دارد؟ (لیسانس حقوق، سبزوار)

سوالات و شبهات

مذهب چیست؟ یک فیلسوف تا به حال هرگز یک روحانی را نکشته است، در حالی که روحانیون فلاسفه زیادی را کشته‌اند (دنيس ديروت) – " وقتی که مردم بشتر آگاه می‌شوند، کمتر به روحانی و بشتر به معلم توجه می‌کنند - اگر بر مسلمانان تکلیف شده بود که روزانه به جای هفده رکعت نماز؛ هفده دقیقه مطالعه کنند؛ امروزه نه تنها هیچ مسلمان بی‌سوادی وجود نداشت؛ که اصلا " هیچ نامسلمانی وجود نداشت " (صادق هدایت) – [شبهه دریافتی از فضای مجازی/ لیسانس حوزوی – فارس].
مرگ بر آل سعود - در حالی که به شدت از لعن و اهانت منع می‌شود، چرا و با چه جرأتی در نماز جمعه و ...، شعار «مرگ بر آل سعود» سر داده ‌می‌شود، در حالی که هنوز بسیاری از هموطنان و شیعیان ما آنجا هستند و ...؟ پس چرا ما را از لعن گذشتگان نهی می‌کنند؟! خواهشمندم به دیده‌ی انصاف به سوال نگریسته شود نه دیده‌ی احساس و ... (کارشناسی / تهران)
جوانی 27 ساله هستم، با انبوهی از مشکلات (در ارتباطات، اشتغال، ازدواج و ...) که هر چه کردم، مرتفع نشد. امید داشتم و نماز می‌خواندم، آن را هم ترک کردم. نزد دعا نویس رفتم و آن هم فایده‌ای نکرد! بگویید من چه کنم تا کمی طعم خوشبختی را بچشم؟