می‌گویند مشکل ما شعار «مرگ بر آمریکا» نیست، سیاست پشت این شعار به ایران لطمه وارد کرده است. فقط یک مورد، از منفعت تکرار این شعار را به مردم نشان دهید و ... چند مثال.

سوالات و شبهات

آیا ممکن است مردم یک شهر یا کشوری عادت به پذیرش ظلم کنند و هیچ کاری در مقابل ظالم انجام ندهند، مثلا نان و بنزین و گازشان آزاد شود و در مقابل مردم فقط جوک و لطیفه بسازند؟
احمدی نژاد - امروز کشور ما در ضعیف‌ترین دوران خود چه از نظر اقتصادی چه از نظر سیاسی و بین‌المللی بسر می‌بر‌د ... تمام این مشکلات اقتصادی و سیاسی و..... که داریم از یک کلمه است و آن هم این است که اسراییل بایذ از روی نقشه جهان حذف شود، حرف امام بود و الآن که احمدی نژاد دوباره آن را زنده کردند هجمه‌ها زیاد شد. آیا حرف احمدی نژاد درست بود که این همه فشار به مردم تحمیل کرده درست است که اسراییل یک رژیمی متجاوز و جعلی است و ...
مصدق: من به عنوان نخست وزیر ایران به همه اعلام می‌کنم که وظیفه حکومت یک کشور به بهشت بردن مردم نیست. وظیفه حکومت استفاده صحیح از منابع کشور جهت ایجاد بهترین رفاهیات برای شهروندان است در واقع دولت کارگر و ملت کارفرما است. ما وظیفه نداریم به اجبار به مردم امور سیاسی و مذهبی را تحمیل کنیم. ما فقط آنجایی که نظم و قانون رعایت نشود حق مداخله داریم ... – لطفاً پاسخش را بدهید.