مگر نباید دعای حجت خدا همیشه مستجاب باشد؟ پس چرا بخشی از دعای امام سجاد علیه السلام (مثل دعای 27 صحیفه سجادیه) مربوط به نفرین دشمنان اسلام تا کنون مستجاب نبوده است؟ (مهندسی شیمی)

سوالات و شبهات

در صحیفه سجادیه (ع)، دعای سی و هفتم، می‌فرمایند (آن بنده عاصی در اولین مرتبه که گناه کرد بر تمام عقاب وانتقامی که برای همه خلق مهیا کردی مستحق بود)؛ من هر چه فکر کردم متوجه این معنا نشدم که چگونه می‌شود عقاب گناه یک فرد برابر عقاب مهیا شده برای همه خلق شود؟ (مهندسی کشاورزی / پاکدشت)
با یک وهابی از شهرمون مناظره کردم. گفت: ماکه نمی‌خواهیم خلیفه رو بپرستیم. خدا گفته بر من توکل کنید. اما شیعیان و‌قتی بلند میشن یاعلی میگن و قتی چیز سنگینی رو بلند میکنن میگن یا ابوالفضل. و این همش شرک بخدا هست. بعد گفت ما بر خدا توکل می‌کنیم و شما شیعیان از یک انسان مرده! درست است صالح است اما مرده است شما چطور از اون می‌طلبید. (سوم تجربی / سوسنگرد)
چرا باید هر چیزی که از خدا می‌خواهیم، همراه با اشک و ناراحتی و غصه باشه؟ چرا بیشتر در روضه‌ها از مردم خواسته میشه که حاجات خودشون رو در نظر بگیرند؟ آیا خدا بنده‌ی خودشو در حال گریه کردن بیشتر دوست داره؟ (لیسانس مکانیک / تهران)