گفته شده که هر کس اهل بیت را دوست داشته باشد فقیر می‌شود (مَنْ أَحَبَّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ، فَلْيَسْتَعِدَّ لِلْفَقْرِ جِلْبَاباً) : هر کس ما اهل بیت را دوست بدارد پس باید فقر را چونان لباس رویین بپذیرد. (یعنی آماده انواع محرومیت‌ها باشد).

سوالات و شبهات

در آیه 126 سوره طه: ﴿… امروز نيز تو فراموش خواهى شد﴾ منظور چه کسانی هستند؟ آیا شامل مومنین ضعیف الایمان نیز می‌شود که مثلا به هر دلیلی فقط به برخی آیات عمل می‌کنند - یا مثلا مومنینی که در ابتدا مومن بودند، سپس کافر یا منافق شده‌اند؟ یا فقط شامل کفار و منافقانی می‌شود که از ابتدا قرآن و آیات الهی بر آنها عرضه شد و قبول نکردند و کافر و منافق شدند‌؟ و سوال دوم این که این آیه حکم جهنم ابدی را دارد برای این گونه افراد؟
چرا بعضی از کسانی که اهل گناه هستند و نه به واجبات پایبندند و...خداوند همه چیز بهشون میده و غرق نعمت هستند، در حالی که کسانی که اهل نمازند و حلال و حروم سرشون میشه و...، گرفتاریهاشون بیشتره و خدا کمک نمی‌کنه که زندگیشون بهتر بشه؟ (پاسخ‌‌های خداوند متعال در قرآن را بخوانید)
لطفاً تفسیر آیه 39 سوره احزاب (الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ ...) را به همراه مصداق افرادی که پیام‌های خدا را به مردم می‌رسانند و معنی "خشیت" در این آیه بیان فرمایید.