من از جمهوری آذربايجان هستم. در اینجا وهابی‌ها و ناصبی‌ها تبلیغات گسترده‌ای در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی راه انداخته‌اند، مبنی بر این که پیامبر اکرم (ص) گناهکار بوده است؟ هدف آنها از این همه هزینه و تلاش چیست؟ و پاسخ کدام است؟ (دانشجوی دکترای اسلام‌شناسی/باکو)

سوالات و شبهات

آسمان - در سوره مبارکه فصلت بعد از توضیح خلق کوه‌ها در روی زمین و آماده شدن زاد و برگ در آن؛ در آغاز آیه بعد (11) می‌فرماید (ثم ستوی الی السماو هی دخان ). از آنجا که زمین باید از اجرام آسمانی بوجود آمده باشد، آسمان باید پیش از زمین از حالت دود خارج شده و در حال تکامل می‌بوده نه پس ازتکامل و چین خوردن زمین، آیا این آیه نشان دهنده جدید‌تر بودن آسمان نسبت به زمین نمی‌باشد؟ (لیسانس شیمی)
چرا خداوند متعال با اینکه علم دارد اکثر مردم از راه عبودیت خداوند روی گردان می‌شوند می‌فر‌ماید: "وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ" (ارشد قرآن و حدیث)
مؤمن - از طرفی در ایه 14سوره حجرات فرمود ایمان به قلب شما وارد نشده، پس بگویید اسلام آوردیم و از طرفی در بسیاری از آیات دارد که "یا ایها الذین امنوا" این کار و اون کار را بکنید؛ پس اگر ما انجام ندهیم در مقابل حضرت حق حجت داریم که اون دستورات مال مومنین بوده و خودت گفتی ایمان به قلب شما وارد نشده، پس ما معذوریم. در ضمنن اگر دستورات برای همه است، چرا نفرمود یا ایها الذین اسلموا ...؟