چرا در قران کریم کلمه "سمیع" جلوتر از "بصیر" آمده است مانند: وَهُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ؟ در صورتی که ما 80 درصد اطلاعات محیطی را ازطریق بینایی به دست می‌آوریم. چه حکمتی در این آیه نهفته است؟ (مهندسی فن‌آوری اطلاعات)

سوالات و شبهات

آیاتی که تأکید دارد «غیر خدا را صدا نزنین»، به چه معناست؟ اگر به این معناست که آنها را به خدایی نخوانید، چرا از واژه صدا زدن استفاده شده و نه مثلا از عبادت کردن و ...؟
یك متنی دیدم منسوب به آقای (آیت الله العظمی) بهجت بدین مضمون (بین دهان تا گوش شما كمتر از یك وجب است، قبل از این كه حرف از دهان خودتان به گوش خودتان برسد، به گوش حضرت امام زمان رسیده است ...) و حدیثی كه شخصی به امام هادی نامه‌ای نوشت كه من از شما دور هستم و مشكلاتی دارم به هر حال چه كنم؟كه حضرت در جواب می‌گویند كه لبت را حركت بده و حرف بزن كه ما از شما دور نیستیم - و من می‌خواستم بدانم كه أصلا سندش صحیح هست یا خیر ،و اگر صحیح هست، لطفا بیشتر توضیح دهید زیرا برایم مبهم هست. (دیپلم تجربی)
این دیدگاه [که برخی روانشناسان دارند]، تاچه مقدار بر اساس عقلی و اسلامی صحیح است: «انسان باید کار خیر و نیک را برای دیگران انجام دهد و کاری به سپاسگزاری یا عدم سپاسگزاری آنها نداشته باشد».