اگر بدی‌ها خوبی را از بین می‌برد، چرا ما کار خوب کنیم که ارزشی ندارد؟! ما که معصوم نیستیم؛ و مثلا ما حج به جا آوریم با آن همه دردسر بعدش با یه غیبت نابود شود؟ (کُرد کوی)

سوالات و شبهات

قیامت - فردی که دکترای فلسفه دارد، معتقد است که آیه‌های عذابی که در قرآن آمده و نوع عذاب و همه‌ی این‌ها واقعی نیستند و تمثیل هستند. زیرا خدا خودش گفته که ما مثال‌هایی می‌زنیم برای فهم مردم. و برای همین است که انتهای اکثر آیات گفته شده لعلکم تفکرون، تعقلون و ... . آیا دلیل قانع کننده و پاسخ منطقی برای این شبهه وجود دارد؟
شخصی در یک میهمانی گفت: فکر کردن به آن دنیا و اتفاق‌ها و عذاب‌هایش، جزو گناهان کبیره است، چون اصلا آدم دیوانه می‌شود که بخواهد به آن دنیا فکر کند، که مثلا برای یک تار مو می‌خواهند چند هزار سال بسوزانند ... می‌خواستم ببنم درست گفته یا نه و چه طور میشه جواب داد؟
بهشت و جهنم - از کدام آیات قران مشخص می‌شود که عذاب‌ها و لذات عالم آخرت جنبه جسمانی هم دارد؟ با کدام آیات قران می‌توان این مطلب را که عذاب‌های یاد شده در قرآن، عذاب و لذت برای روح است که قرآن برای تقریب ذهن به صورت عذاب و لذت‌های جسمانی بیان نموده؟ (ارشد مهندسی حمل و نقل دریایی)